2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ferdinand Piëch, a Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke 75-ik születésnapján a dpa hírügynökség értesülése szerint az Audi megvásárolta az olasz Ducati motorkerékpárgyártó vállalatot.

A Ducati motorkerékpár "luxusmárka" megszerzése Ferdinand Piëch régóta dédelgetett álma volt. A luxus autómárkák felvásárlása miatt egyébként a Volkswagen korábbi elnök-vezérigazgatóját már sok kritika érte. Ő bábáskodott a Lamborghini, a Bentley és a Bugatti akvizíciója felett.

A dpa hírügynökség értesülése szerint az Audi felügyelőbizottsága és a tulajdonos, a Volkswagen konszern felügyelőbizottsága szerdán adja áldását a 860 millió eurós akvizícióra.

A dpa hírügynökség értesülését sem az Audi, sem a Volkswagen nem kívánta kommentálni. Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern elnök-vezérigazgatója a Ducati akvizíciójáról szóló értesüléseket
eddig még egyértelműen nem erősítette meg, de nem is cáfolta.

Az InvestIndustrial igazgatója Andrea Bonomi nemrégiben "fontos üzleti eseményekről" tett említést, és ezzel összefüggésben az Audiról, mint hosszú távú befektetésekben érdekelt, ehhez pénzzel és technológiával egyaránt rendelkező vállalatról beszélt. Az olasz Ansa hírügynökség által idézett nyilatkozata szerint "nincs ellenére, hogy 20-30 százalékos részesedéssel vegyen részt (a Ducati) következő növekedési fázisában".

Az 1926-ban megalakított Ducati a világ "legendás" motorkerékpár-gyártóinak egyike. Az alapítói tradíciókra nagy hangsúlyt helyező motorkerékpárgyártó vállalatot néhány évvel ezelőtt vásárolta ki egy krízishelyzetből az InvestIndustrial kockázati tőkebefektető társaság. A tulajdonos nemrégiben jelentette be értékesítési szándékát egymilliárd eurós nagyságrendben.

A mintegy ezer alkalmazottat foglalkoztató Ducati tavaly 42 ezer motorkerékpár eladásával 480 millió euró értékesítési árbevétel után nyereséggel zárta az évet.

A Ducati minden elismertsége ellenére is az olasz gyár megvásárlásával az Audi nagy fába vágta a fejszéjét, mivel a motorkerékpár ipar nehéz időket él Európában. A gazdasági válság mélyebb sebeket ejtett rajtuk, mint az autógyártókon, és velük ellentétben még nem sikerült talpra állniuk sem. A motorkerékpárpiaci forgalom gyakorlatilag a felére csökkent a kontinensen. A pénzügyi válság megrendítette a fogyasztói bizalmat. Új motorkerékpár vásárlásától a potenciális ügyfelek könnyebben el tudnak tekinteni, mint egy új autó beszerzésétől.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!