A MÁV ZRt. által 2005. november 3-án kiírt közbeszerzési tenderen nyolc pályázó jelezte részvételi szándékát. Ajánlatot négy pályázó nyújtott be, közülük a tárgyalásos szakaszra két ajánlattevő, a francia székhelyű Calyon S.A., a CIB Bank Rt. és a Magyar Fejlesztési Bank Rt., valamint az MKB Bank Rt. és a német székhelyű Kreditanstalt für Wiederaufbau alkotta konzorcium maradt versenyben.

Mint arról az mfor.hu január elején beszámolt, a MÁV korábban úgy döntött, hogy hét banknak, illetve konzorciumnak biztosít lehetőséget az ajánlattételre. A zürichi UBS AG pályázata a hiánypótlás után is tartalmazott formai és tartalmi hiányosságokat, ezért az értékelő bizottsága érvénytelennek minősítette. A szerződéses tárgyalások lefolytatása után 2006. február 28-i határidővel került sor a végleges, kötelező érvényű ajánlatok benyújtására.
A 144,6 millió euró összegű, 14 éves futamidejű hitelt a MÁV ZRt. negyedéves gyakorisággal 46 egyenlő részletben, euróban fizeti majd vissza a türelmi idő lejártát követően. Az első törlesztésre mintegy 33 hónap múlva kerül sor. A hitel kamatozása 3 havi Euribor változásától függ. A hitel fedezete a 30 db Flirt típusú - Stadler gyártmányú villamos motorvonat. A hitelszerződés aláírása a motorvonatok szállítására és karbantartására vonatkozó szerződések hatálybalépésnek feltétele.
Kapcsolódó anyagok:
Hét bank maradt versenyben a MÁV-tenderen
Tolonganak a bankok az új MÁV-vonatokért
Új MÁV-vonatok: flörtölni már lehet, utazni még nem