
"Nagyon meggondolatlanok lennénk, ha nem készítenénk egy kilépési tervet" - mondta a Der Spiegel német magazinnak a DaimlerChrysler igazgatótanácsának egy meg nem nevezett tagja. A vállalat pénzügyi igazgatója, Bodo Übbner pedig múlt héten azt nyilatkozta, hogy semmilyen lehetőséget nem zárhatnak ki a bevételek növelésének érdekében.
A vállalat múlt héten közölte harmadik negyedéves eredményét, amelynek hatására részvényei öt százalékkal drágultak azóta. A jó eredményekért elsősorban a Mercedes volt felelős, a Chrysler viszont, amelyhez a Dodge és Jeep brandek is tartoznak, 1,2 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. Ennek oka, hogy az amerikai vásárlók is egyre inkább a kevesebbet fogyasztó autókat preferálják az emelkedő benzinárak miatt, ilyeneket pedig a Chrysler nem gyárt.
1998 óta most harmadszor kell a vállalat átstrukturálásán dolgozni, de mivel az elmúlt hat évben 38 ezer alkalmazottat bocsátottak el, a Chryslernek nincs sok lehetősége a pénzügyi manőverezésre. Mindenesetre tárgyalásokat kezdtek a Chery kínai autógyártóval, hogy a Dodge márkanév alatt áruljanak kisebb autókat, illetve a Volkswagennel üzemanyag-hatékony technológiák vásárlásával kapcsolatban.
Sokan azonban mindezeket kidobott pénznek tartják, és úgy vélekednek, hogy a Daimlernek, amely a Chrysler nélkül mintegy tízmilliárd euróval többet érne, egyszerűen meg kellene szabadulnia a veszteséget termelő társvállalatától, ahogy azt a BMW is tette, amikor jelképes összegért túladott a Roveren.