2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nyolc évvel az egyesülés után a DaimlerChrysler ismét komoly gondokkal küzd, és piaci spekulánsok szerint a gondok egyetlen megoldása a veszteséget termelő részleg, vagyis a Chrysler eladása lenne.

"Nagyon meggondolatlanok lennénk, ha nem készítenénk egy kilépési tervet" - mondta a Der Spiegel német magazinnak a DaimlerChrysler igazgatótanácsának egy meg nem nevezett tagja. A vállalat pénzügyi igazgatója, Bodo Übbner pedig múlt héten azt nyilatkozta, hogy semmilyen lehetőséget nem zárhatnak ki a bevételek növelésének érdekében.

A vállalat múlt héten közölte harmadik negyedéves eredményét, amelynek hatására részvényei öt százalékkal drágultak azóta. A jó eredményekért elsősorban a Mercedes volt felelős, a Chrysler viszont, amelyhez a Dodge és Jeep brandek is tartoznak, 1,2 milliárd eurós veszteséget könyvelt el. Ennek oka, hogy az amerikai vásárlók is egyre inkább a kevesebbet fogyasztó autókat preferálják az emelkedő benzinárak miatt, ilyeneket pedig a Chrysler nem gyárt.

1998 óta most harmadszor kell a vállalat átstrukturálásán dolgozni, de mivel az elmúlt hat évben 38 ezer alkalmazottat bocsátottak el, a Chryslernek nincs sok lehetősége a pénzügyi manőverezésre. Mindenesetre tárgyalásokat kezdtek a Chery kínai autógyártóval, hogy a Dodge márkanév alatt áruljanak kisebb autókat, illetve a Volkswagennel üzemanyag-hatékony technológiák vásárlásával kapcsolatban.

Sokan azonban mindezeket kidobott pénznek tartják, és úgy vélekednek, hogy a Daimlernek, amely a Chrysler nélkül mintegy tízmilliárd euróval többet érne, egyszerűen meg kellene szabadulnia a veszteséget termelő társvállalatától, ahogy azt a BMW is tette, amikor jelképes összegért túladott a Roveren.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!