A rendszer bevezetésével színre lép az IP kommunikációs rendszerek második generációja, amely már nem csupán telefóniáról szól, hanem olyan sokoldalú multimédiás kommunikációs környezetet kínál, amelyben a hang-, a video- és az adatkommunikáció teljes mértékben integrálódik.
A Unified Communications egységes kommunikációs rendszer olyan nyílt és bővíthető platform, amely többek között képes tájékoztatást adni a hívott fél elérhetőségéről és biztosítja a mobiltelefóniával való integrációt. "A rendszer teljes mértékben támogatja a Cisco 2005 decemberében bejelentett szolgáltatásorientált hálózati architektúráját (Service-Oriented Network Architecture, SONA). A SONA a hálózaton keresztül optimalizálja az együttműködő alkalmazásokat, folyamatokat és erőforrásokat" - közölte Charles Giancarlo, a Cisco Systems fejlesztési igazgatója.
A rendszer a vállalat IP-kommunikációs portfólióján alapul, amelynek része a CallManager hívásvezérlő, a Unity üzenetkezelő, a MeetingPlace és a IP Contact Center ügyfélkapcsolati rendszer. A vállalat egységes kommunikációs rendszerében új elem a Unified Personal Communicator (egységes személyi kommunikátor), a Unified Presence Server (elérhetőség-követési kiszolgáló) és a Customer Interaction Analyzer (ügyfélkapcsolat-elemző). A jelenlegi felhasználók az új lehetőségek kihasználása érdekében fejleszthetik meglévő rendszereiket.
A társaság egységes kommunikációs rendszerét már tesztelő nagy európai szervezetek között van a Deutsche Telekom üzleti felhasználókat kiszolgáló ágazata, a T-Systems, és a Getronics globális rendszerintegrátor.
"A T-Systems és a Cisco egyetértenek abban, hogy a technológiák közeledése és az egységes kommunikáció minden vállalkozás számára javíthatja az együttműködést és a hatékonyságot, a kis- és középvállalatoktól egészen a nagy multinacionális cégekig" - mondta Hendrik Otten, a T-Systems IP-hangkommunikációért felelős alelnöke. "Most a Ciscóval azon dolgozunk, hogy az egységes kommunikációs platform előnyét kihasználva új szolgáltatásokkal bővítsük Octopus portfóliónkat".
A Getronics a Unified CallManager híváskezelőt és a Unified Contact Centert telepítette a több mint 8000 Cisco IP-telefonfelhasználót és 500 ügyfélszolgálati ügyintézőt összekötő hálózatához.
Kapcsolódó anyagok:
Kereskedelmi hálózatokkal javítható a hatékonyság
A Cisco hétmilliárd dollárért erősített a kábeltévé piacon