"A technológia már rendelkezésre áll" - mondta Thomas Weber kutatási igazgató a Börsen-Zeitung lapnak. A B-osztályú Mercedes autók folyamatban lévő világ körüli útja is bizonyítja a technológia kereskedelmi hasznosításra kiforrott mivoltát.
A technológia gyakorlati alkalmazásához azonban még ki kell építeni a megfelelő infrastruktúrát az üzemanyagtöltő állomások szükséges berendezésekkel való ellátásával. Németországban Thomas Weber szerint elegendő lenne ezer benzinkutat ellátni hidrogén tankolási lehetőséggel. Jelenleg harminc ilyen benzinkút üzemel Németországban.
A Daimler egyelőre kis szériában gyárt hidrogén üzemű járműveket, és összesen 200 elkészítését tervezi. Az első példányokat már leszállították a német, amerikai és norvég megrendelőknek. A mindennapi használatra való alkalmasság felmérésére jelenleg három ilyen autó világ körüli úton van. Az autók jelenleg Kínában vannak és hazaérkezésük júniusra várható. Az akcióval a stuttgartiak egy globális hidrogén üzemanyagtöltő állomás hálózat létesítésének szükségességét kívánják tudatosítani a közvéleményben.
Az üzemanyagcella hidrogén és oxigén egyesítésekor felszabaduló vegyi kötési energiát alakítja át elektromos energiává. Kialakítását tekintve az üzemanyagcella hasonlít a hagyományos akkumulátorokhoz. A technológia lehetséges alkalmazási területe a lakásfűtéstől kezdve egészen járművek meghajtásáig terjed. Az üzemanyagként szolgáló hidrogén előállítása azonban energiaigényes folyamat.
MTI