2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Daimler után a BMW is újgenerációs nagyvárosi autókölcsönző vállalkozást indít. A BMW on Demand elnevezésű kísérleti program Münchenben indul - közölte a társaság pénteken.

A BMW a fogyasztói szokások változására reagál; a nagyvárosi ember másmilyen autót igényel munka közben, és amikor a szabadidejét tölti, a következő években pedig egyre többen lesznek, akik nem vásárolnak saját autót, hanem inkább bérelnek - áll a közleményben.

A kocsikért órabért kérnek. Napközben, 9 és 18 óra között legfeljebb 4 órai díjat számolnak fel, este 6 és reggel 9 között pedig legfeljebb 2 órai bérleti díjat kell fizetni. A legolcsóbb az 1-es BMW, amely 16 euróba kerül biztosítással együtt, a legdrágább az M6-os kupé, amelyért 32 eurót kérnek. A BMW on Demand próbaüzeme 12 hónapig tart Münchenben, a cég székhelyén, és ha sikeres, más nagyvárosokban is bevezetik.

Hasonló kísérleti projektet indított a Daimler is Car2go néven. Ennek lényege, hogy a város teljes területén rendelkezésre állnak gépkocsik, amelyek használatáért percalapú díjat szednek. Az ügyfél beszáll, elindul és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szüksége rá, egyszerűen otthagyja bármelyik nyilvános parkolóhelyen. A bérleti díjban az üzemanyag és a biztosítás is benne van, fizetni utólag kell, letétet nem kér a cég.

Az úgynevezett autómegosztás - carsharing - üzleti alapú változata a közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekre hasonlít, és arra a felismerésre épül, hogy változik az autózással összefüggő fogyasztói felfogás; különösen a fiatalok körében csökken a saját kocsi jelentősége, ami visszavetheti az autóeladásokat.

A Daimler szerint az új típusú, rövid időre szóló, városi autókölcsönzés legalább évi 1 milliárd eurós piac. Németországban jelenleg 170 ezer ember használ gépkocsit különböző autómegosztási konstrukciókban, a vizsgálatok szerint azonban 2016-ig 1,2 millióra nőhet ez a szám.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!