Paul Gainer, a Disney Shopping vezérigazgatója elmondta, hogy a cégnek nem volt könnyű lépés ezt a döntést meghozni, de bármely aspektusból vizsgálták a kizárólag online árusításra való átállást, ez tűnt a legelőnyösebbnek. Ez azt jelenti, hogy a Disney katalógus, amely a tavalyi év során Amerikában 10 millió háztartásba jutott el, az idén hiányozni fog a postaládákból. A cég 18 millió dollárt költött a 30 millió füzetecskére, melyek nagy részét a karácsonyi szezonban juttatták el a potenciális vásárlókhoz.
Egyes elemzők szerint hatalmas hibát követhet el a cég azzal, hogy áruit kizárólag boltokban és az interneten kínálja, hiszen köztudott, hogy azok a cégek, melyek több fronton ostromolják a vásárlókat sikeresebbek. Jim Coogan a Catalog Marketing Economics elnöke elmondta, hogy a cég azt sem vette figyelembe, hogy a katalógusok az internetes vásárlásokat is nagyban befolyásolják - írta a New York Times.
Paul Gainer ennek ellenére kitart álláspontja mellett, és azzal érvel, hogy a katalóguson keresztüli telefonos megrendelések 45 százalékkal estek, míg a netes megrendelések hihetetlen ütemben nőnek.