3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az okostelefon tulajdonosok 90 százaléka szokott internetezni telefonján, az alkalmazások ugyanakkor nem népszerűek, az okostelefonnal rendelkezők majdnem fele még soha nem töltött le alkalmazást a telefonjára - derült ki a Mediameter Kft. reprezentatív kutatásából.

A médiakutató cég közleménye szerint kétezer felnőttet kérdeztek meg személyesen a harmadik negyedévben az okostelefonnal kapcsolatos szokásaikról. A kutatásból kiderül, hogy az okostelefont használók 47 százaléka még soha nem töltött le alkalmazást a készülékére, további 10 százalékkal is csak egy alkalommal fordult ez elő. Mindössze a felnőttek 7 százalékáról mondható el, hogy rendszeresen szokott applikációk letölteni; ez kevesebb mint 200 ezer ember.

Az alkalmazásokat soha le nem töltő okostelefonosok 44 százaléka teljesen feleslegesnek tartja ezeket, egyáltalán nem érdeklődik azok iránt, 25 százaléka pedig azzal indokolta elzárkózását, hogy nem tudja pontosan, hogyan kellene letölteni. Az okostelefonos alkalmazások elterjedtsége összességében nem tekinthető túlzottan magasnak, a legnépszerűbb alkalmazástípusokat legalább egyszer csak az okostelefont használók negyede, ötöde próbálta már ki.

A felmérés szerint a közösségi média applikációk (23 százalék), a játékok (21 százalék), a térképek, navigációs programok (20 százalék), az időjárás-jelentések (19 százalék) és az internetböngészők (18 százalék) a leginkább keresett alkalmazások az okostelefont használó felnőttek körében. A megkérdezett felhasználók mindenekelőtt az ingyenesen elérhető applikációkat keresik, hiszen mindössze 12 százalékukról mondható el, hogy fizetett már azért. Az eredmények azt mutatják, hogy nagyjából 300 ezer felnőtt töltött már le okostelefonjára fizetős applikációt és ezen alkalmakkor átlagosan 1000 forint körüli összeget fizetett ki.

Az átlagos költés részben magyarázza a fizetős alkalmazások alacsony elterjedtségét is, hiszen a vizsgálat során az is kiderült, hogy legfeljebb 325 és 570 forint között határozható meg a fizetős alkalmazások ára: e szint alatt a letöltési kedvet a rossz minőséggel kapcsolatos félelmek csökkentik, e szint fölött viszont - a válaszadók szerint - az alkalmazások már túl drágák, egészen biztosan nem éri meg az árát.

A Mediameter kutatásából az is kiderült, hogy a nyár végén a felnőtt népesség csak alig több mint egytizede nem rendelkezett saját használatú mobiltelefonnal, 54 százaléknak hagyományos telefonja volt, míg 33 százalék okostelefont használt. A több mint 7 millió mobiltelefon-használó felnőtt közül mintegy 2,7 millió 18 évesnél idősebb lakosnak van okostelefonja.

Az okostelefon-penetráció az átlagnál magasabb a 18-29 éves, legalább középfokú végzettségű férfiak körében, valamint a fővárosi lakosok, illetve általában a közép-magyarországi régióban élők között. Valamilyen fokú internethasználat ma már az okostelefon tulajdonosok döntő többségére jellemző: e csoport tagjainak 90 százaléka szokott internetezni valamilyen rendszerességgel telefonján, míg a hagyományos készülékeket használók esetében csak 9 százalék ez az arány - írja a Mediameter.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!