A "Hild Örökjáradék programhoz" kapcsolódóan a Hild Kft. szervezésében folyamatos és intenzív kommunikációs kampány zajlik. Ennek vizsgálata során a GVH megállapította, hogy az Örökjáradék Zrt. és a Hild Kft. a 2005. és a 2006. évben a program pénzügyi hátteréről, illetve a "Hild Örökjáradék program" által kínált szolgáltatásokról adott egyes tájékoztatásaik kapcsán a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsítottak - áll a GVH szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A Gazdasági Versenyhivatal többek közt azt az állítást kifogásolta, amely szerint a Deutsche Bank London tulajdoni érdekeltséggel rendelkezik a cégben. A Deutsche Bank London által megkötött megállapodásból az sem következik, hogy a "Hild Örökjáradék program" hátterében egy 40 millió eurós banki finanszírozás áll, az adott összeg nem éri el ezt a mértéket. A Versenytanács továbbá sérelmezte, hogy a fogyasztóknak szóló tájékoztatásokban igen hangsúlyosan jelent meg, hogy a pénzügyi hátteret a Deutsche Bank biztosítja, az Örökjáradék mögött a Deutsche Bank áll, illetve az életjáradéki szerződéseket 100 százalékban a Deutsche Bank finanszírozza. Ugyanakkor a tájékoztatásokban az nem szerepelt, hogy ez a háttér a megállapodás szerint csak az abban előre meghatározott időtartamig áll fenn. A GVH egyéb túlzó állításokat is feltárt, így például nem nyert igazolást, hogy a "Hild Örökjáradék" lenne a piacon fellelhető legjobb, legbiztonságosabb ajánlat.
A versenyhatóság mindkét vállalkozás versenyjogi felelősségét megállapította, s a határozat kézhezvételétől megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását. A bírság megállapításakor a Versenytanács a felmerült reklámköltségekből indult ki.