2p

A multinacionális vállalatok sok országban sok érdekeltséggel rendelkeznek. Ezek között folyamatos az információcsere és közös lobbierejük jelentős. De hogyan vehetik fel a versenyt ezekkel a multikkal a helyi kis- és középvállalatok?

Nekik is össze kell fogni, de ez az összefogás csak önkéntes lehet. Ha ez megvalósul, akkor létrejön a klaszter.

A közelmúltban Salgótarjánban, a Top-Point Kft. szervezésében Klaszter az Üvegiparért címmel konferencián és workshopon vehettek részt az érdeklődők, amelyről az SCM számolt be. Az észak-magyarországi régóra koncentrálódó, nagy hagyományokkal rendelkező üvegipar jelenleg készül a klaszter létrehozására. Ez a tagokat az információszerzésben és cserében, a marketingben, vállalatközi kommunikációban, a kockázati tőke fogadásában, a kiegészítő szolgáltatások vonzásában (pl, logisztika) és a lobbizásban lesz hivatott segíteni. Résztvevői a vállalaton mellett állami intézmények és szakmai szervezetek.

Az egymással a piacon általában rivalizáló cégek feladata itt az együttműködés a kölcsönös érdekek alapján. Ez sok cég számára idegen, ezért tartózkodnak a klaszterekbe tömörüléstől. Erre azonban egyre inkább rá lesznek kényszerülve. Az EU irányelve is az, hogy a versenyszférában nem egyes cégeket, hanem azon által önkéntesen létrehozott rendszereket támogat. jelenleg különböző iparágakban tizenhat, az állam által is támogatott klaszter működik Magyarországon. A legismertebb közülük a Pannon Autóipari Klaszter (PANAC).


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!