Miután a Giraud Logistics megkapta a rendeléseket, elkezdődik a munka; a komissiózás, a címkézés, az ellenőrzés, majd az egységrakomány képzés. Ha mindez megvan, jöhet az export számla, szintén elektronikus úton, amit helyben nyomtatunk ki és bélyegzünk le, majd ezt követi a rakodás. Végül, de nem utolsó sorban megtörténik a vámkezelés, és a kamion elindulhat rendeltetési célja felé.
Természetesen az interface segítségével nemcsak a rendeléseket áramoltatjuk egymás között, hanem szinte minden olyan információt, ami árumozgással jár (bevételezések, blokkolások, raktárközi transzferek), illetve a törzsadataink frissítését is így végezzük.
Ez a folyamat milyen konkrét munkákat jelent?
L'Oréal Egyszóval azt mondhatom, a L'Oréal egy komplex szolgáltatást vesz igénybe, melynek alapját a raktárlogisztika képezi, de olyan feladatokat is el kell látnia a Giraud Logistics-nek, mint a vámkezelés, különböző címkézési, csomagolási feladatok, illetve egyéb értéknövelő szolgáltatások nyújtása.
A feladat egyébként nem egyszerű, mert esetünkben a gyűjtő csomagra történő komissiózás a rendelések nagy részét teszi ki. Ez azt jelenti, hogy a kartonokat ki kell bontanunk, és abból kell komissiózni, ezért e termékek kezelését egy speciális komissiózó átfolyó rendszer segítségével oldjuk meg. Ez rávilágít egy olyan feladat jelentőségére is, mint a rakományok optimalizálása kiszállítás előtt, hisz a legtöbb esetben az áru több ezer kilométert utazik a kamionban, fontos tehát, hogy ugyanabba az állapotba érkezzen meg, mint amilyenbe az indulás pillanatában volt.
Mindamellett azt sem szabad elfelejteni, hogy mi Párizsban vagyunk, míg a logisztikai partnerünk Budapest mellett, ami nagyban felerősíti a napi kommunikáció és a hatékony együttműködés jelentőségét.
Magyarország - illetve a régió országai - az Európai Uniós csatlakozása milyen változásokat követel a L'Oréal további munkájában?
Ez most aktuális kérdés, ennek ellenére nehéz megválaszolni. Igyekeztünk követni a csatlakozással kapcsolatos magyarországi változásokat, és természetesen támaszkodtunk a Giraud Logistics információira is. Most még elég nehéz megmondani, hogy a csatlakozásra hogyan kell reagálnunk. A logisztikát tekintve biztos, hogy egyszerűsödnek a folyamatok. A vám megszűnésével növelni lehet a kapacitásokat és a folyamatok is átláthatóbbak lesznek. Azt azonban látni kell, hogy a mi divíziónk vásárlóinak többsége továbbra is az Unión kívül lesz, és ebből adódik, hogy a csatlakozással kapcsolatos stratégiánk még kidolgozás alatt áll.
Ön szerint milyen előnnyel járt a L'Oréal számára a regionális logisztika outsourcingja?
Szerintem ez egy jó döntés volt. Lassan egy éve dolgozunk együtt a logisztikai szolgáltatóval, így már felelősen alkothatunk véleményt. Általánosan nézve azt mondhatom, hogy elsősorban azért döntöttünk az outsourcing mellett, mert így lehetőségünk volt arra, hogy a tevékenységünket ne a logisztikára fordítsuk. Ha az eltelt időt elemezve figyelembe vesszük a határidő, az ár és a minőség hármasát, akkor egyértelmű számunkra, hogy jól döntöttünk. Az együttműködés óta csökkentettük a rendelési határidőket, ami a vásárlók számára kedvező.
Ez viszont kevesebb árukészletet jelent a részünkre, ami értelemszerűen kevesebb cash flow fölhasználást eredményez. Aztán azáltal, hogy kisebb készlettel dolgozunk, javult a reakcióidőnk is, ez pedig segíti az új termékek piacra dobását. Ami pedig az árakat és a minőséget illeti, gondolom nem meglepő, ha azt mondom, hogy minőség és ár szempontjából is eredményesebbek voltunk. Azonban ilyen eredményesség mellett is fontos elmondanom, hogy a váltással nem egy stabil helyzetet alakítottunk ki. A piac változásaira mindig újabb és újabb logisztikai megoldásokkal kell reagálnunk, azért hogy minél nagyobb hatékonysággal tudjunk dolgozni.
A Kelet meghódítása
A nagy nyugati cégek az elmúlt időben szinte kivétel nélkül Kelet felé orientálódtak. A kozmetikai szegmens egyik meghatározó vállalkozása a LOréal szintén így gondolkodott, és elképzelésüket fényesen igazolta, hogy az elmúlt évben a közép-kelet európai részlegük fejlődött a legnagyobb mértékben. A LOréal dél-kelet európai divíziójának operatív igazgatója Manuel Joffrion szerint az ok egyszerű: Kelet-Európában is vannak gyönyörű, igényes nők, és ápolt férfiak.