4p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagy nyugati cégek az elmúlt időben szinte kivétel nélkül Kelet felé orientálódtak. A kozmetikai szegmens egyik meghatározó vállalkozása a LOréal szintén így gondolkodott, és elképzelésüket fényesen igazolta, hogy az elmúlt évben a közép-kelet európai részlegük fejlődött a legnagyobb mértékben. A LOréal dél-kelet európai divíziójának operatív igazgatója Manuel Joffrion szerint az ok egyszerű: Kelet-Európában is vannak gyönyörű, igényes nők, és ápolt férfiak.

Miután a Giraud Logistics megkapta a rendeléseket, elkezdődik a munka; a komissiózás, a címkézés, az ellenőrzés, majd az egységrakomány képzés. Ha mindez megvan, jöhet az export számla, szintén elektronikus úton, amit helyben nyomtatunk ki és bélyegzünk le, majd ezt követi a rakodás. Végül, de nem utolsó sorban megtörténik a vámkezelés, és a kamion elindulhat rendeltetési célja felé.
Természetesen az interface segítségével nemcsak a rendeléseket áramoltatjuk egymás között, hanem szinte minden olyan információt, ami árumozgással jár (bevételezések, blokkolások, raktárközi transzferek), illetve a törzsadataink frissítését is így végezzük.

Ez a folyamat milyen konkrét munkákat jelent?

L'Oréal Egyszóval azt mondhatom, a L'Oréal egy komplex szolgáltatást vesz igénybe, melynek alapját a raktárlogisztika képezi, de olyan feladatokat is el kell látnia a Giraud Logistics-nek, mint a vámkezelés, különböző címkézési, csomagolási feladatok, illetve egyéb értéknövelő szolgáltatások nyújtása.

A feladat egyébként nem egyszerű, mert esetünkben a gyűjtő csomagra történő komissiózás a rendelések nagy részét teszi ki. Ez azt jelenti, hogy a kartonokat ki kell bontanunk, és abból kell komissiózni, ezért e termékek kezelését egy speciális komissiózó átfolyó rendszer segítségével oldjuk meg. Ez rávilágít egy olyan feladat jelentőségére is, mint a rakományok optimalizálása kiszállítás előtt, hisz a legtöbb esetben az áru több ezer kilométert utazik a kamionban, fontos tehát, hogy ugyanabba az állapotba érkezzen meg, mint amilyenbe az indulás pillanatában volt.
Mindamellett azt sem szabad elfelejteni, hogy mi Párizsban vagyunk, míg a logisztikai partnerünk Budapest mellett, ami nagyban felerősíti a napi kommunikáció és a hatékony együttműködés jelentőségét.

Magyarország - illetve a régió országai - az Európai Uniós csatlakozása milyen változásokat követel a L'Oréal további munkájában?

Ez most aktuális kérdés, ennek ellenére nehéz megválaszolni. Igyekeztünk követni a csatlakozással kapcsolatos magyarországi változásokat, és természetesen támaszkodtunk a Giraud Logistics információira is. Most még elég nehéz megmondani, hogy a csatlakozásra hogyan kell reagálnunk. A logisztikát tekintve biztos, hogy egyszerűsödnek a folyamatok. A vám megszűnésével növelni lehet a kapacitásokat és a folyamatok is átláthatóbbak lesznek. Azt azonban látni kell, hogy a mi divíziónk vásárlóinak többsége továbbra is az Unión kívül lesz, és ebből adódik, hogy a csatlakozással kapcsolatos stratégiánk még kidolgozás alatt áll.

Ön szerint milyen előnnyel járt a L'Oréal számára a regionális logisztika outsourcingja?

Szerintem ez egy jó döntés volt. Lassan egy éve dolgozunk együtt a logisztikai szolgáltatóval, így már felelősen alkothatunk véleményt. Általánosan nézve azt mondhatom, hogy elsősorban azért döntöttünk az outsourcing mellett, mert így lehetőségünk volt arra, hogy a tevékenységünket ne a logisztikára fordítsuk. Ha az eltelt időt elemezve figyelembe vesszük a határidő, az ár és a minőség hármasát, akkor egyértelmű számunkra, hogy jól döntöttünk. Az együttműködés óta csökkentettük a rendelési határidőket, ami a vásárlók számára kedvező.

Ez viszont kevesebb árukészletet jelent a részünkre, ami értelemszerűen kevesebb cash flow fölhasználást eredményez. Aztán azáltal, hogy kisebb készlettel dolgozunk, javult a reakcióidőnk is, ez pedig segíti az új termékek piacra dobását. Ami pedig az árakat és a minőséget illeti, gondolom nem meglepő, ha azt mondom, hogy minőség és ár szempontjából is eredményesebbek voltunk. Azonban ilyen eredményesség mellett is fontos elmondanom, hogy a váltással nem egy stabil helyzetet alakítottunk ki. A piac változásaira mindig újabb és újabb logisztikai megoldásokkal kell reagálnunk, azért hogy minél nagyobb hatékonysággal tudjunk dolgozni.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!