Az elnök-vezérigazgató szerint a 2007. január elsejétől megvalósuló teljes vasúti árufuvarozási liberalizáció a kezdeti időkben nem rendezi át számottevően a magyar piacot, hatása fokozatosan fog jelentkezni, mert olyan nemzeti honosítási szabályok vannak, amelyek teljesítése időt vesz igénybe. Kozák Tamás elmondta, hogy a MÁV Cargo Zrt. bővíteni szeretné stratégiai partnerkapcsolatait és kiegészítő logisztikai szolgáltatásainak arányát.
A társaság az idén 7 éves programot indított a vasúti árufuvarozási járműpark megújítására, ami 16-18 milliárd forintos beruházással számol. A jelenlegi mintegy 13 ezres járműparkjuk átlagban 20 éves. A program végén fiatalabb és funkcionálisan kedvezőbb lesz a járműállomány, s tervezik, hogy mozdonyokat is vesznek.
Elhangzott: a MÁV Cargo 2005-ben 8,6 milliárd árutonna kilométert teljesített, ami több mint 2 százalékkal volt több az előző évinél. Az idei első féléves adatok alapján ezt a növekedési ütemet 2006-ban is tartják majd. A társaság árbevétele a múlt évben 86,3 milliárd forint volt, míg az idén 90 milliárd forint árbevétellel számolnak.
Az elnök-vezérigazgató elmondta azt is, hogy az érintettek, köztük a MÁV Cargo jogi útra terelte a Magyar Vasúti Hivatalnak a vasúti pályahasználati kedvezmények ügyében hozott határozatát. A MÁV Cargo azt szeretné, ha kiszámítható pályadíj-politika lenne Magyarországon. Az eseményen elhangzott, hogy a MÁV Cargo privatizációjához tulajdonosi döntés szükséges.