2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem felel meg a valóságnak a MÁV Zrt. csődhelyzetéről megjelent híresztelés, a vasúttársaság pénzügyi helyzete stabil, fizetőképessége biztosított, áll a vasúttársaság közleményében.

A cég szerint „az előző évek eredményes gazdálkodásának következtében a MÁV Zrt. likviditási helyzete 2009-ben rendezett, kötelezettségeinek eddig is és ezt követően is rendben eleget tett és tesz - ennek, valamint közszolgáltatói státuszának köszönhetően a MÁV esetében a csődhelyzet nem értelmezhető kategória.”

A közlemény emlékeztet arra, hogy a MÁV Zrt. és legnagyobb leányvállalatai – MÁV-START Zrt., MÁV-TRAKCIÓ Zrt., MÁV-GÉPÉSZET Zrt. – 2007. és 2008. évi gazdálkodása nyereséges volt, 2008-ban a MÁV Zrt. eredménye elérte a 41 milliárd forintot.

A MÁV Csoport bevételei között meghatározó a KHEM által megrendelt személyszállítási tevékenység ellenértéke. Jelenleg zajlik a társaság 2010-es tevékenységének tervezése, amelynek során kiemelt szempont a megrendelt szolgáltatás mérete, az ehhez kapcsolódó piaci és költségvetési költségtérítési források, azaz a pénzügyi háttér megtervezése, biztosítása.

Figyelembe véve, hogy a MÁV Csoport tagjai szolgáltatók, a megrendelés ellenértékeként beérkező szolgáltatási bevételéből gazdálkodnak, így a megrendelővel történő egyeztetés a további, hosszú távú likviditási biztonság érdekében elengedhetetlen. Ezt követően lehet arról dönteni, hogy a költségvetésben rendelkezésre álló költségtérítés összege elegendő-e a teljes finanszírozáshoz, vagy – mint bármely más gazdálkodó esetében – szükséges-e más forrás bevonása a bevételek megelőlegezésére.

A közlemény végül kiemeli, hogy a MÁV Zrt. fizetőképessége a tulajdonosi és egyben megrendelői háttér alapján a jövőben is biztosított.

Mint ismert, a Magyar Nemzet csütörtöki számában egy háttérelemzésre hivatkozva azt állította, hogy februártól nincs pénz a magyar vasút működésének finanszírozására, "azaz nem jut bérre, energiára, megállnak a vonatok".

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!