A cég szerint „az előző évek eredményes gazdálkodásának következtében a MÁV Zrt. likviditási helyzete 2009-ben rendezett, kötelezettségeinek eddig is és ezt követően is rendben eleget tett és tesz - ennek, valamint közszolgáltatói státuszának köszönhetően a MÁV esetében a csődhelyzet nem értelmezhető kategória.”
A közlemény emlékeztet arra, hogy a MÁV Zrt. és legnagyobb leányvállalatai – MÁV-START Zrt., MÁV-TRAKCIÓ Zrt., MÁV-GÉPÉSZET Zrt. – 2007. és 2008. évi gazdálkodása nyereséges volt, 2008-ban a MÁV Zrt. eredménye elérte a 41 milliárd forintot.
A MÁV Csoport bevételei között meghatározó a KHEM által megrendelt személyszállítási tevékenység ellenértéke. Jelenleg zajlik a társaság 2010-es tevékenységének tervezése, amelynek során kiemelt szempont a megrendelt szolgáltatás mérete, az ehhez kapcsolódó piaci és költségvetési költségtérítési források, azaz a pénzügyi háttér megtervezése, biztosítása.
Figyelembe véve, hogy a MÁV Csoport tagjai szolgáltatók, a megrendelés ellenértékeként beérkező szolgáltatási bevételéből gazdálkodnak, így a megrendelővel történő egyeztetés a további, hosszú távú likviditási biztonság érdekében elengedhetetlen. Ezt követően lehet arról dönteni, hogy a költségvetésben rendelkezésre álló költségtérítés összege elegendő-e a teljes finanszírozáshoz, vagy – mint bármely más gazdálkodó esetében – szükséges-e más forrás bevonása a bevételek megelőlegezésére.
A közlemény végül kiemeli, hogy a MÁV Zrt. fizetőképessége a tulajdonosi és egyben megrendelői háttér alapján a jövőben is biztosított.
Mint ismert, a Magyar Nemzet csütörtöki számában egy háttérelemzésre hivatkozva azt állította, hogy februártól nincs pénz a magyar vasút működésének finanszírozására, "azaz nem jut bérre, energiára, megállnak a vonatok".
Menedzsment Fórum