2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kormány Andrási Miklóst, a MÁV elnök-vezérigazgatóját jelölte ki képviselőjének a vasutas szakszervezetek által közösen kezdeményezett kollektív munkaügyi vitán - közölte a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ).

Öt reprezentatív vasutas szakszervezet a múlt hét szerdán juttatta el a kollektív munkaügyi vitát kezdeményező levelét a Miniszterelnöki Hivatalba. A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete közösen kezdeményezte a kollektív munkaügyi vitát, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását. Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a kedvezmények tervezett átalakítását is.

A VDSZSZ megfogalmazása szerint Andrási Miklós "még továbbpasszolhatja a labdát", hiszen Csizmár Gábor, a Miniszterelnöki Hivatal társadalompolitikai államtitkára által jegyzett levél alapján az elnök-vezérigazgató által felhatalmazott vezetők is tárgyalhatnak a vita keretében.

A szakszervezet úgy értékelte, hogy ezzel a kormányfő gyakorlatilag a MÁV-nál működő Vasúti Érdekegyeztető Tanács szintjére utalta a kérdés megtárgyalását, amit felháborítónak tartanak.

A VDSZSZ emlékeztetett arra, hogy hivatalosan szeptember 29-én, kedden kezdődik a kollektív munkaügyi vita, aminek első hét napjában még csak figyelmeztető sztrájk szervezésére van lehetőség. Megállapodás híján azonban ezt követően bármikor megkezdődhet a közösen szervezett munkabeszüntetés, ha a szakszervezetek úgy döntenek.

A munkavállalói érdekképviseletek elsősorban a vasút költségtérítéséből a kormány által tervezett 40 milliárd forint elvonását, illetve a helyközi közösségi közlekedés átalakítását kívánják megakadályozni. A vasutas szakszervezetek kedden értékelik a kialakult helyzetet.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!