A kínai vasúttársaság végül hat japán vállalattól, illetve a helyi Nanche Sifang mozdonygyártó cégtől fog új vonatokat rendelni egy mintegy 12 milliárd dollár értékű projekt keretében. A fejlesztés célja, hogy öt, összesen 2000 kilométer hosszúságú szakaszon tegyék gyorsabbá a közlekedést, számol be a Der Spiegel a Xinhua hírügynökség beszámolójára hivatkozva.
A japán Shinkansen-technológia melletti döntés kellemetlenül érinti a Siemenst, amely szintén indult a pályázaton, s korábban is többször jelezte, hogy részt kíván vállalni a kínai vasút folyamatos modernizációjában. A német cég már második alkalommal maradt le egy megbízásról: korábban a Peking-Sanghaj között tervezett nagysebességű szakasz építésének üzlete hiúsult meg német szempontból.
A vasút vezetése azt reméli, hogy a Shinkansenek révén a jelenlegi 100 km/h-ról 200-ra lehet az utazási sebességet növelni a fenti szakaszokon. A japán cégek egyébként a Shinkansen egy módosított, 275 km/h-ra képes változatát szállítják majd le a kínaiaknak.
(Menedzsment Fórum)
A Siemens helyett a Shinkansent választotta a kínai vasút
A napokban kudarc érte a német óriáskonszernt Kínában: a távol-keleti ország vasútja - az előzetes várakozásokkal ellentétben - a Siemens ICE helyett japán Shinkansen vonatokat vásárol fejleszteni kívánt szakaszaira.