Az igazgató szerint ezzel a részesedéssel megszerezték az első helyet a magyar piacon. Wágner Tibor elmondta, hogy az első negyedévben erősödött a magyar piac, így összesen több mint 500 ezer készüléket adtak el a gyártók és a szolgáltatók. Tavaly mintegy 2 millió telefont adtak el összesen Magyarországon. Az igazgató szerint a második negyedévben tovább bővül a piac.
Az eseményen a társaság több új készüléket is bemutatott, s közölték, hogy a Sony-Ericsson felkészült a harmadik generációs szolgáltatások itteni bevezetésére is. Wágner Tibor ugyanakkor úgy vélte, hogy a vevői kereslet visszafogott volta miatt az idén a magyar piacon eladott készülékeknek csak mintegy 5 százaléka lesz alkalmas a 3G-s szolgáltatások igénybevételére.
Az igazgató a világpiacról elmondta, hogy mindenütt csökken a készülékek ára, az alsó kategóriásoké például 10 százalékkal esett vissza. Hozzátette: az előrejelzések szerint az idén összesen 720 millió készülék talál gazdára.
A Sony-Ericsson világpiaci részesedése jelenleg 6 százalék. A társaság tavaly 42,4 millió készüléket adott el, s ebből 6,25 milliárd euró bevétele, és 486 millió euró adózás előtti eredménye származott.
MTI
A Sony-Ericsson uralja a hazai mobilpiac harmadát
A Sony-Ericsson az első negyedévben 30 százalékra növelte részesedését a tavalyi 25 százalékról a magyar piacon - közölte Wágner Tibor, a társaság közép- és kelet-európai régióigazgatója hétfőn a cég sajtótájékoztatóján.