A fajszi gazdasági társaság ügyvezető igazgatója elmondta: a Suzuki anyaggyára Japánban a földrengés sújtotta terület központjától 500-600 kilométerre van, ahogy a nagyobb beszállítók is részben abban a körben helyezkednek el, és a felmérések szerint 3 hónapig biztosított az alkatrész-utánpótlás.
"Bízom benne, hogy a japánok gyorsan váltanak és ha más helyről kell alkatrészt beszerezni, akkor meg tudják oldani, akár szerszámgépek átcsoportosításával Magyarországra, vagy más országokba" - tette hozzá.
Elmondta: a Suzuki magyarországi gyára már felmérte, hogy a beszállítók milyen alkatrészeket szereznek be Japánból. Pata József cége különféle kötőelemeket, csavarokat szerez be a szigetországból, de jelezte a Suzuki felé, hogy ezeket az alkatrészeket magyar gyártóval is le tudja gyártatni.
A fajszi családi vállalkozás fő tevékenysége autóipari sajtolt és hegesztett karosszéria elemek gyártása, a cég legjelentősebb partnere a Magyar Suzuki Zrt., amelynek 1992-es indulásától kezdve beszállítója. Kezdetben 14 féle alkatrészből évente 50 ezer darabot szállítottak, ma 150 féle alkatrészből évi mintegy 30 millió darabot gyártanak a Suzukinak.
A cég Bács-Kiskun Megye egyik legjelentősebb, átlag 70-75 alkalmazottat foglalkoztató ipari vállalkozása. A termelés 2002-től a község határában zöldmezős beruházásban épült, összesen 5.000 négyzetméter alapterületű üzemcsarnokokban folyik.
MTI