Az üzemi eredmény 2,34 milliárd euróra esett vissza a tavalyi 3,17 milliárd eurós értékhez képest, amely megegyezett a piaci várakozásokkal. A társaság bevétele 1,6 százalékkal zsugorodott 46,6 milliárd euróra, amely alulmaradt a 48,6 milliárd eurós piaci kalkulációkkal szemben. A német vállalat első negyedéves nettó (adózás utáni) profitja 38 százalékkal zuhant 1,95 milliárd euróra.
A Volkswagen világpiaci értékesítései lassú ütemben emelkedtek március folyamán. Az európai piaczsugorodást a német vállalat a kínai és amerikai autóeladásokkal próbálta ellensúlyozni.
A Volkswagen továbbra is bízik a forgalom növekedésében, amelyben a tavalyi év végén bemutatott legújabb Golf modell, valamint a szedán kialakítású Audi A3 lehet meghatározó. A kompakt A3-as modellből készült szedánt elsősorban az amerikai és kínai piacokra szánja a VW, a vállalat szerint a megnövekedett csomagterű típust előnyben részesíthetik a tengerentúlon és Ázsiában. Az előbb említett két kontinens forgalomnövekedésének köszönhetően 0,2 százalékkal bővült a Volkswagen eladása márciusban 864,4 ezer járműre. A német mamutcég tervei szerint 2018-ra a világ legnagyobb autógyártó vállalata lehet, megelőzve a konkurens Toyotát és a General Motorst.
A Daimler jelentésével szemben a Volkswagen továbbra is kitart az idei éves célrátái mellett. A vállalat vezérigazgatója, Martin Winterkorn úgy nyilatkozott, hogy az összes kedvezőtlen gazdasági körülményt félretéve a VW megerősítette a korábban megfogalmazott tervezett mutatóit. A társaság becslése szerint az eladások a tavaly év szintjén alakulhatnak. A tizenkét márkát tömörítő VW konszern előrejelzései szerint az idei éves működési bevétel megegyezhet az egy évvel korábbi értékkel.
mfor.hu