Ez azt jelenti, hogy a 2009-es 231 millió eurós forgalomhoz képest az idén 353 millió eurónyi árbevétellel számolnak - közölte Ulrich Diller.
Az év végéig 163 új munkahely jön létre a két járműipari cégnél, amelyeknek anyavállalata a világ egyik legnagyobb hajtástechnológiai gyártója.
A cégvezető elmondta: soha nem volt olyan mértékű rendelésállományuk, mint az idén. Ez azt jelenti, hogy már a jövő év első negyedévének a termelését is lekötötték a partnereik.
A járműipar válságát követően most Kína, Oroszország, Brazília és India a fejlődés motorjai. Ugyanakkor Európából is egyre több megrendelést kapnak leginkább teherautó, kisteherautó és busz sebességváltókra, illetve luxusautó kormányművekre.
Mindennek nyomán 2011-ben már 389 millió forintos árbevétellel számol a cég, ez újabb 10 százalékos növekedést jelent.
Mivel a sebességváltók és kormányművek alkatrészeinek felét belföldi gyártóktól szerzik be, a beszállítóiknál legalább kétszer annyi új munkahely jön létre mint a ZF-nél.
A ZF egri üzemeiben az év végén már 1241-en dolgozhatnak, míg a beszállítóknál legalább 4 ezer ember foglalkoztatásával számolnak - fűzte hozzá az elnök-vezérigazgató.
Ulrich Diller hangsúlyozta, hogy rendkívül fontosnak tartják a szakképzést, jelenleg is 46 fiatal gyakorlati képzését végzik saját tanműhelyükben.
Ugyanakkor a legnagyobb gondként említette, hogy a bankok óvatos hitelpolitikája miatt egyes beszállítóik nem tudják finanszírozni a termelés felfuttatását.
A ZF 1995-ben vásárolta meg a Csepel Autó egri sebességváltó gyárát. Azóta, mintegy 200 millió eurónyi fejlesztést hajtott végre a cég az egri telephelyen.
MTI