A Tesco új árképzési politikát vezetett be idén. A szupermarketlánc attól tart, hogy jelenlegi pozícióját az Aldi és a Wal-Mart magyarországi megjelenése meggyengítheti. A beszállítók ezért a jövőben sokkal keményebb tárgyalásokra számíthatnak.
A vállalat úgynevezett wide-range discount típusú lánccá alakulna, széles választékban kínálna rendkívül olcsó cikkeket. A társaság a beszállítókra rótt kedvezményeket szeretné bővíteni, illetve azok finanszírozását előre szeretné megoldani, olvasható a Népszabadságban.
A márkás fogyasztási cikkeket gyártó cégeknek bele kell nyugodniuk, hogy a termékeik mellé be fognak kerülni a polcokra a sajátmárkás, vagy más olcsóbb áruk is. A Tesco azért kényszerül erre a lépésre, mivel a nagy vetélytárs diszkontláncok is hasonló árpolitikát vezettek be. Csehországban a Tesco már nem forgalmaz Coca-Cola termékeket, mivel nem sikerült megegyezni a szállítási feltételekről. Ezzel a márkás termékek kiszorulhatnak a szupermarketek polcairól hazánkban is.
Kapcsolódó anyagok:
Tőkét emelt a magyar Tesco
Szelekció előtt áll a hazai diszkontpiac
Alkudoznak a boltoknak fizetendő polcpénzről
Száműzik a világmárkákat a francia hipermarketekből