A Ventro most stratégiát váltott. Nem akar már vertikális piactereket építeni és irányítani, kizárólag az ezzel összefüggő szolgáltatásokat és a technológiákat kínálja. A veszteségek mellett ezt az is indokolja, hogy időközben megnőtt a verseny, sokkal tőkeigényesebb a piacterek fenntartása, nem is szólva a dollármilliókat elnyelő fejlesztésről.
A cég tulajdonosai most úgy látják, hogy már korábban is a kiegészítő tevékenységekre, tanácsadásra kellett volna összpontosítaniuk, ott ugyanis nagyobb a bevétel lehetősége. A jövőben ezért bővítik az együttműködést a technológiákat gyártó cégekkel, a megcélzott piaci szegmens vezető vállalataival, s újabb hosszú távú minőségi szövetségeseket próbálnak kialakítani. Az változások egyik fontos irányát jelzi, hogy egyre inkább a hagyományos, "brick-and-mortar" cégekre összpontosítanak.
A Chemdexhez hasonlóan a közelmúltban profilváltást hajtott végre a VerticalNet is... Miután részvényeinek árfolyama esni kezdett, meg kellett szabadulniuk ez egyik, egyébként rendkívül sikeres digitális piacterüktől. Egy konzorciummal kötött adásvétel eredményeképpen már nem tulajdonosok, de a működéshez szükséges szoftvert továbbra is ők szállíthatják. A tulajdonosváltás azonban nem oldotta meg automatikusan a gondjaikat, a cég változatlanul veszteséges, a szoftverek piacán pedig olyan versenytársakkal kell megbirkózni, mint a CommerceOne, vagy az Ariba.
A piacterek körül mostanában új szereplők jelennek meg, az MSP-k. (Marketplace Service Provider - piactéri szolgáltatók) A szakértők szerint a cégek. különböző szolgáltatásokért a szoftverek árának többszörösét fizetik ki. Ha egy kis cégnek sikerül programját elismertetve, termékét telepítenie egy másiknál, akkor a karbantartása, frissítése, a szakemberek képzése mind a megrendelő zsebét terheli. A kérdés az, meddig tudják a kicsik a nagyobbakkal állni a versenyt, meddig tud egy újonnan bevezetett szolgáltatás egyedi maradni, s mikor lép be egy "nagy", aki már tömegtermékét finomítva, "barátságossá" téve ki tudja szorítani a kis MSP szolgáltatókat..
A digitális piacterek jövője
Amerikában már úgy látják, hogy a jelenleg működő több, mint ezer on-line marketplace (piactér) helyét pár éven belül tíznél kevesebb "mega piactér" veszi át. Tanulságos lehet ezért megfigyelni, miként lépnek a vesztesek.