Az IAB Hungary megbízásából a PwC Magyarország végezte el idén is a digitális reklámköltések éves felmérését (IAB Hungary Adex 2013), a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója.
"A hazai digitális reklámpiac, mely mindössze 16 éves volt tavaly, újabb mérföldkőhöz érkezett 2013-ban. A digitális reklámköltések először haladták meg a 40 milliárd forintot és a teljes reklámpiac stagnálásával párhuzamosan a reklámtorta második legnagyobb szegmensévé vált.
Az előrejelzések szerint javuló gazdasági környezet és főképpen a digitális szolgáltatások, tartalmak, kommunikáció, szórakozás és vásárlás folyamatosan növekvő szerepe a mindennapokban várakozásunk szerint további növekedést hoz a digitális marketing és média számára a következő években" – foglalta össze a folyamatokat Novák Péter, az IAB Hungary elnöke, az Adex munkacsoport vezetője.
A 2013. év legfontosabb digitális reklámköltési folyamatai, eseményei:
- a reklámtorta második legnagyobb szelete immár a digitális reklám,
- 15 százalékkal bővült a digitális reklámozás, 41.17 milliárd forintott fordítottak erre a hirdetők,
- továbbra is a Display a legnagyobb szegmens, mely a különféle „hagyományos” reklámmegoldások mellett tartalmazza a social marketing és az „ads in video” területeket is,
- a legnagyobb növekedést a mobilreklámozás produkálta (+116%), erre közel 2 milliárd forintot költöttek a hirdetők (1.943 milliárd Ft),
- ismét növekedésnek indult a Listing szegmens (YoY: +30%) elsősorban az álláshirdetéseknek és az e-kereskedelmhez kapcsolódó árösszehasonlító szolgáltatások bevételi növekedése, valamint a horizontális apróhirdetési szolgáltatások monetizálásának elindulása miatt (Listing: 6.06 milliárd Ft),
- továbbra is bővül a második legnagyobb digitális reklámpiac szegmens, a Search (search és non-display PPC rendszerek), de a növekedés üteme lassul,
- az email reklámozásra kicsit kevesebb összeget fordítottak a reklámozók mint az előző évben.
mfor.hu