2p

A hazai digitális reklámpiac 2013-ban 41.17 milliárd forintos volumenével immáron a második legnagyobb reklámpiaci szegmens a televízió után.

Az IAB Hungary megbízásából a PwC Magyarország végezte el idén is a digitális reklámköltések éves felmérését (IAB Hungary Adex 2013), a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója.

"A hazai digitális reklámpiac, mely mindössze 16 éves volt tavaly, újabb mérföldkőhöz érkezett 2013-ban. A digitális reklámköltések először haladták meg a 40 milliárd forintot és a teljes reklámpiac stagnálásával párhuzamosan a reklámtorta második legnagyobb szegmensévé vált.

Az előrejelzések szerint javuló gazdasági környezet és főképpen a digitális szolgáltatások, tartalmak, kommunikáció, szórakozás és vásárlás folyamatosan növekvő szerepe a mindennapokban várakozásunk szerint további növekedést hoz a digitális marketing és média számára a következő években" – foglalta össze a folyamatokat Novák Péter, az IAB Hungary elnöke, az Adex munkacsoport vezetője.

A 2013. év legfontosabb digitális reklámköltési folyamatai, eseményei:

  • a reklámtorta második legnagyobb szelete immár a digitális reklám,
  • 15 százalékkal bővült a digitális reklámozás, 41.17 milliárd forintott fordítottak erre a hirdetők,
  • továbbra is a Display a legnagyobb szegmens, mely a különféle „hagyományos” reklámmegoldások mellett tartalmazza a social marketing és az „ads in video” területeket is,
  • a legnagyobb növekedést a mobilreklámozás produkálta (+116%), erre közel 2 milliárd forintot költöttek a hirdetők (1.943 milliárd Ft),
  • ismét növekedésnek indult a Listing szegmens (YoY: +30%) elsősorban az álláshirdetéseknek és az e-kereskedelmhez kapcsolódó árösszehasonlító szolgáltatások bevételi növekedése, valamint a horizontális apróhirdetési szolgáltatások monetizálásának elindulása miatt (Listing: 6.06 milliárd Ft),
  • továbbra is bővül a második legnagyobb digitális reklámpiac szegmens, a Search (search és non-display PPC rendszerek), de a növekedés üteme lassul,
  • az email reklámozásra kicsit kevesebb összeget fordítottak a reklámozók mint az előző évben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!