2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai digitális reklámpiac 2013-ban 41.17 milliárd forintos volumenével immáron a második legnagyobb reklámpiaci szegmens a televízió után.

Az IAB Hungary megbízásából a PwC Magyarország végezte el idén is a digitális reklámköltések éves felmérését (IAB Hungary Adex 2013), a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója.

"A hazai digitális reklámpiac, mely mindössze 16 éves volt tavaly, újabb mérföldkőhöz érkezett 2013-ban. A digitális reklámköltések először haladták meg a 40 milliárd forintot és a teljes reklámpiac stagnálásával párhuzamosan a reklámtorta második legnagyobb szegmensévé vált.

Az előrejelzések szerint javuló gazdasági környezet és főképpen a digitális szolgáltatások, tartalmak, kommunikáció, szórakozás és vásárlás folyamatosan növekvő szerepe a mindennapokban várakozásunk szerint további növekedést hoz a digitális marketing és média számára a következő években" – foglalta össze a folyamatokat Novák Péter, az IAB Hungary elnöke, az Adex munkacsoport vezetője.

A 2013. év legfontosabb digitális reklámköltési folyamatai, eseményei:

  • a reklámtorta második legnagyobb szelete immár a digitális reklám,
  • 15 százalékkal bővült a digitális reklámozás, 41.17 milliárd forintott fordítottak erre a hirdetők,
  • továbbra is a Display a legnagyobb szegmens, mely a különféle „hagyományos” reklámmegoldások mellett tartalmazza a social marketing és az „ads in video” területeket is,
  • a legnagyobb növekedést a mobilreklámozás produkálta (+116%), erre közel 2 milliárd forintot költöttek a hirdetők (1.943 milliárd Ft),
  • ismét növekedésnek indult a Listing szegmens (YoY: +30%) elsősorban az álláshirdetéseknek és az e-kereskedelmhez kapcsolódó árösszehasonlító szolgáltatások bevételi növekedése, valamint a horizontális apróhirdetési szolgáltatások monetizálásának elindulása miatt (Listing: 6.06 milliárd Ft),
  • továbbra is bővül a második legnagyobb digitális reklámpiac szegmens, a Search (search és non-display PPC rendszerek), de a növekedés üteme lassul,
  • az email reklámozásra kicsit kevesebb összeget fordítottak a reklámozók mint az előző évben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!