2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az informatikai támogatás ma már minden vállalati részleg elemi érdeke, nincs ez másképp a marketingnél sem. Egy közelmúltban lezajlott szakmai konferencián a CRM rendszerek használatának előnyeit mutatták be a banki kampányok kapcsán.

Negyedévente egy megkeresést kap egy ügyfél

Az idei tervek között az adatpiac reorganizációja mellett a kampány alapelvek (3R - relevance/relevancia; responsibility/felelősség; result/eredményesség) alkalmazása szerepel. Emellett a bank meg kívánja teremteni a harmóniát a célok (retail stratégiai célok, marketing célok és akciók), a kampányok egymásra épülése és a kommunikációs csatornák között.

A relevancia kapcsán Schay Krisztina azt hangsúlyozta, hogy annak a kínálat, a célok és az ügyfelek esetében is érvényesülni kell. A pénzintézetnél adatbányászati módszerrel vizsgálják, hogy potenciálisan ki veheti igénybe, és ez a szűrés a kimenő ajánlatok esetében - a korábbi általános DM akcióknál - sokkal nagyobb válaszadási arányt eredményez. A kampányok során fontos szempont, hogy az értesítéseket ne vegyék az ügyfelek zaklatásnak, ennek érdekében negyedéves tervek alapján dolgoznak, és egy-egy ember ezen időszak alatt egy megkeresést kap.

A banki tevékenység alapja a bizalom, így a DM akciók során erre kiemelt figyelmet fordítanak. Ezen belül sarkalatos pontnak tartja a szakember az adatkezelés, az adatvédelem kérdését. Minden esetben vizsgálják, hogy az ügyfeleknek a direkt mail küldhető-e, ahogy a call-center visszajelzéseket is feldolgozzák. A felelősség témaköréhez tartozik a korrekt tájékoztatás, a megalapozott ajánlatok kiadása - véli Schay. Figyelmet fordítanak a pro-aktív ajánlatokra is, az ügyfelek igényeinek megfelelően pénzügyi tanácsadói feladatokat is ellátnak.

A rendszer alkalmazásának legnagyobb előnye, hogy a kampányokat illetően nem kell a sötétben tapogatózni, nagyon jól visszamérhető az eredményesség, amely a CRM alkalmazás bevezetéséhez és fejlesztéséhez is kellő alapot jelent. A bank figyelmet fordít a tanulási folyamatra is, hiszen a visszacsatolásoknak köszönhetően a jövőbeli kampányok hatékonysága, a felhasználásra kerülő eszközök alkalmazása tovább finomítható.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!