A vállalatvezetést szimuláló játékokban a férfiak sikeresebbek, mint a nők. A gyengébbik nem kevesebbet kockáztat és a befektetési kedve is korlátozott.
A vállalatok stratégiai vezetését és a piacra való belépést modelláló, Sinto nevezetű játékot még 1994-ben fejlesztették abból a célból, hogy elemezni tudják a piaci résztvevők viselkedését egy oligopol piacon, számol be a Die Presse.
A verseny során a csapatoknak a lehető legnagyobb nyereségre kell szert tenniük, amit csak úgy érhetnek el, hogy a konkurenciától minél több ügyfelet csábítanak magukhoz. A játékosoknak dönteniük kell az előállítandó árumennyiség nagyságáról, az árakról, a reklámköltségről, a befektetésekről és a finanszírozásról.
Az összesen 59 résztvevővel - köztük 29 nővel - lezajlott tesztjáték során a szervezők sikereik szerint díjazták a résztvevőket.
A végeredmény szerint a nők a férfiaknál óvatosabban cselekedtek, kevesebb befektetést mertek végrehajtani, egyes termékekből a kelleténél kevesebbet dobtak piacra és még nyereségessé se tudták tenni a cégüket. Emellett a relatív egyszerű termékeket is túl alacsony áron adták el.
A tanulmány szerzői szerint mindebből azonban nem lehet arra következtetni, hogy a nők általában kevésbé sikeresek a piacon, mint a férfiak. Ehelyett csupán annyit állapítottak meg, hogy "a férfiak jobban bele tudták magukat élni a játékba, mint a nők."
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok:
A cégvezetésben szó sincs egyenjogúságról
Racionálisabbak a női befektetők
Női karrierépítés globális cégekben
Legyőzhetik-e a női vállalkozók a férfiakat?
A férfiak jobb stratégák a nőknél
A vállalatvezetést szimuláló játékokban a férfiak sikeresebbek, mint a nők. A gyengébbik nem kevesebbet kockáztat és a befektetési kedve is korlátozott.