2p

Jean-Martin Folz, a Peugeot és a Citroen autókat gyártó PSA első embere nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a vállalat bezárja egyes nyugat-európai gyárait, annak érdekében, hogy a cég a meglehetősen magas munkaerőköltségekből le tudjon faragni.

A Citroen C1

Az elmúlt időszakban létesített üzemeit a kelet-európai országokba helyezte a cég, a jövőben azonban az éles versenyben lehet, hogy további költségcsökkentő lépéseket kell hozni - vélekedett a PSA vezérigazgatója a WirtschaftsWoche című lapnak nyilatkozva. Ennek egyik lehetséges módja a menedzser szerint néhány nyugati egység leállítása.

Nincs egyedül a problémáival a PSA, ám szakértők szerint némileg jobb helyzetben van, mint az európai piacvezető Volkswagen. A németek is gyárbezárásokban, és elbocsátásokban gondolkoznak, miközben a közelmúltban sikerült megállapodni a munkaidő növeléséről a dolgozókkal. Igaz a PSA-nál legalább nincsenek feles kapacitások, hiszen a nyugat-európai üzemeik kihasználtsága az igazgató szerint 102 százalékos, ez pedig sokkal jobb helyzetet mutat, mint a VW-nél jellemző 80 százalékos ráta.

Az interjúban a vezérigazgató azt is elmondta, hogy saját minijeikre -, mint a C1- fognak koncentrálni, és biztosan nem fognak ajánlatot tenni a DaimlerChrysler többségi tulajdonában lévő Smartra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!