Az évi 150 ezer dollárnál (33 millió forint) többet kereső amerikaiak túlnyomó többsége, mintegy 83 százaléka kifejezetten ellenzi, hogy a luxusmárkák marketingesei szöveges üzenetben küldjenek számukra különféle ajánlatokat. Még az új technológiákra nyitott fiatalabb generáció tagjainak is csak negyede nyilatkozott úgy, hogy nem zavarják őket a mobiljukon felugró reklámüzenetek – írja az emarketer.com a Luxury Institute kutatási eredményeire hivatkozva.
Más a helyzet az e-mail üzenetekkel, amelyekkel már a gazdagok fele kibékül, hiszen az valóban jóval kevésbé nyomul be intimszférájukba, mint egy szöveges üzenet. Sőt a fiatalabbak még nagyobb arányban, több mint 60 százalékban fogadnak szívesen e-maileket a luxusmárkáktól.
Érdekes, hogy az internetes vásárlás nem igazán közkedvelt a jómódúak körében, különösképpen, ha luxustermékekről van szó. Saját bevallásuk szerint nem igazán fogja meg őket a monitor képernyőjén megjelenő áru, fontos, hogy élőben lássák, esetleg megfoghassák azokat. Mindössze 22 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a neten böngészve keresi a megfelelő terméket, majd pedig elmegy a boltba és megveszi. 15 százalék pont fordítva tesz. A boltban nézelődik, majd online veszi meg. Ez utóbbi alacsony arány részben annak köszönhető, hogy a nagyobb értékű kifizetéseket az ember inkább személyesen végzi, illetve sokan azonnal szeretnék kézbe fogni új szerzeményüket.
Szász Péter
mfor.hu