A módszer hazai bevezetése óta 5-6 cég alakult, és jelenleg is többen tervezik franchise-hálózat kialakítását. A gyakorlat azt mutatja, hogy hosszú távon csak azon vállalkozások maradnak meg, amelyek csatlakoznak valamilyen rendszerhez.
A legnagyobb piaci részesedést az Ingatlanbank-Petro Cartel tudhatja magáénak.[ajanlo=50][igazitas=left/] A vállalkozás 2002 őszén nyitotta meg első irodáját, a közelmúltban pedig a tizediket. Az Ingatlanbank-Petro Cartel elsősorban a kisméretű, az adott, szűk területet jól ismerő cégekre épít.
Az Otthon Centrum franchise-hálózatában a nagyobb, akár több kerületet lefedő ingatlanközvetítők találhatók. Jelenleg hét budapesti irodával működnek, és a hálózat hamarosan három vidéki (Sopron, Székesfehérvár, Siófok) és ugyanennyi fővárosi partnerrel bővül.
A franchise-ban működő ingatlanközvetítői hálózatok közül a Duna House Franchise Kft. terjeszkedik a legdinamikusabban: a vállalkozás tavaly tavasszal kezdte a hálózat kiépítését, és ma már 17 irodával működik.
Az ingatlanforgalmazók összességében a piaci helyzet javulásáról számoltak be, és egyöntetűen kedvezőbben ítélik meg nemcsak a jelenlegi, hanem a következő hónapok várható tendenciáit is, írja a Világgazdaság.
A hazai ingatlanos cégek körében is terjed a franchise-hálózat
Egyelőre csak néhány ingatlanos cég épített ki franchise-hálózatot Magyarországon, de a számuk emelkedni fog. A tapasztalatok szerint ez a vállalkozási forma növelheti a zömmel lakásokra szakosodott cégek értékesítési mutatóit, számol be a Világgazdaság.