Vigyázzunk az egyedi betűtípusokkal!
7. Stílus, nyelv
Az a szöveg, ami megfelel egy szerződésben vagy üzleti levélben, nagyon görcsösen hathat egy honlapon. Egyes vezetők utoljára az iskolában próbáltak meg épkézláb mondatokat összerakni... Régen volt, ráadásul a "webre írás" másféle stílust követel meg.
Mindenképpen érdemes átfuttatni a szöveget egy helyesírás-ellenőrző programon, de még jobb, ha egy szigorú kolléga ellenőrzi a nyelvhelyességet.
8. Menü betűtípusok
Hiába talál ön fantasztikus, egyedi betűket, sajnos az olvasók csak olyan fontokat látnak, amelyek telepítve vannak a gépükön. A következő típusokat minden gép ismeri: Arial, Comic Sans, Courier News, Times New Roman, Georgia, Trebuchet, Verdena. Az utóbbi hármat kifejezetten képernyős használatra tervezték.
Ha másfajta betűket használ, a felhasználó gépe a hozzá legközelebb álló betűkészlettel fogja az oldalt elolvasni - gyakran katasztrofális eredménnyel.
9. Adatvédelmi politika
Mindenképpen szükség van az adatvédelmi elvek közzétételére, ha valamilyen célból - hírlevél, letölthető dokumentumok, megrendelés - e-mail címeket gyűjtesz. (A legtöbb internetező fél attól, hogy elérhetőségét másoknak továbbadják. Számos eset bizonyítja, hogy nem alaptalanul.)
10. Tesztelés, forgalomfigyelés
Ha Internet Explorer 6 alatt tökéletesnek látszik a honlapod, nem biztos, hogy más böngészőkben, azok különböző verzióiban is minden rendben lesz. Hiába néz ki a site elfogadhatóan a legtöbb böngészőben, ha nem megfelelő felbontásban készíti el az oldalakat. Ha utóbbi túl nagy, elvesztheti azokat a látogatókat, akik kisebb felbontású képernyőt használnak.
A honlap forgalmának elemzéséhez nem elég egy "jópofa" számláló. Ezzel szemben egy ingyenes forgalomelemző szoftver használatával is sok mindent meg lehet tudni a site látogatóiról, viselkedésükről.
Pécsi Ferenc
Kapcsolódó anyagok:
Hamar megtérülhet a hatékonyságmérés
Webanalitika: a hatékonyság mércéje
Kinőheti a gyerekcipőt a hazai online pr