2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Ügyvédi Kamarának (MÜK) egyelőre nem kell módosítania etikai szabályzatának az ügyvédek reklámozására vonatkozó részeit. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) erre kérte ugyan a szervezetet, versenyellenesnek tartva az említett részeket, a MÜK azonban megtámadta a határozatot, és annak végrehajtását az érdemi döntésig első fokon felfüggesztette a Fővárosi Bíróság - közölte a Világgazdasággal Bánáti János.

Az ügyvédi szervezet elnöke érdemi döntést csak jövőre vár. Bánáti szerint bizonyos finomításokra, pontosításokra mindenképpen szükség van, mert az etikai szabályzat megszületése óta lezajlott technikai fejlődéssel (például honlapok megjelenése) a jelenlegi szabályozás nem tud lépést tartani.

A GVH egy ügyvédi iroda kérésére kezdett vizsgálódni, amely azt nehezményezte, hogy a saját honlapjára nem tehet fel különböző ügyvédi tevékenységet népszerűsítő szövegeket. Az elnökségi állásfoglalás ugyanis előírja, hogy az ügyvédi honlap tartalma nem szolgálhatja az ügyvéd, illetve szolgáltatásának népszerűsítését, vagy egyéb reklámcélt. A korlátozást erősíti az állásfoglalás azon szabálya is, amely tiltja a gazdasági reklámnak minősülő megjelölés használatát. A GVH úgy látta, hogy a MÜK etikai szabályzatának az ügyvédek reklámozási gyakorlatára vonatkozó egyes rendelkezései, valamint a MÜK-elnökségnek az ügyvédek internetes honlapja tartalmát meghatározó állásfoglalásának egyes pontjai a magyar és a közösségi versenyjogba ütköznek.

Bánáti szerint az ügyvédi reklámozás kényes kérdés: a titoktartás egyértelmű, így ennek következtében nem lehet referencialistát készíteni, korábbi és jelenlegi ügyfelekre hivatkozni, vagy összehasonlítást végezni. Úgy véli, csak az irodák kis részének áll érdekében a teljes liberalizáció, és nincs ez irányú nyomás a kamarában.

Máthé Balázs, a Máthé Ügyvédi Iroda alapító-vezetője szerint a gazdasági és polgári jog területén olyan, azt megfizetni képest irodáknak állna érdekében a direkt reklám, amelyek alapvetően egyszerű és nagyszámú jogi szolgáltatást nyújtanak fő profilként: ilyen lehet például a cégalapítás és állandó cégképviselet, a magáncélú ingatlanok adásvétele, illetve a társasház-alapítás - olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!