A válaszadók jelentős része, 29 százaléka (jellemzően fiatalok) úgy vélekedett, hogy a megszorító intézkedések következményeképpen az emberek inkább a használt autók felé fordulnak. Sokan voltak, a válaszadók 25 százaléka (jellemzően középkorúak), akik szerint a kisebb vagy olcsóbb autóké a jövő.

Van továbbá egy demográfiailag jól elkülöníthető, kisebb szegmens is - nagyrészt a budapesti és nagyvárosi, egyetemet, illetve főiskolát végzett megkérdezettek -, akik szerint a megszorításoknak nem lesz számottevő hatása az új autók vásárlására.
Ha a keresletcsökkenés tovább folytatódik, akkor az autóimportőröknek és kereskedőknek is komolyabb lépésekre kell szánniuk magukat. A kutatásban
résztvevők 51 százaléka úgy vélekedik, hogy a közeljövő újabb, egyre kedvezőbb akciókat fog hozni az autópiacon.
29 százalék képviselte azt az álláspontot, hogy a kereskedők kénytelenek lesznek csökkenteni az új autók árait, hogy fenntarthassák az érdeklődést és a forgalmat. Magas volt azonban azon válaszadók aránya is (27 százalék), akik szerint a kínálati oldal egyszerűen több reklámozással kívánja majd megelőzni a piacvesztést.