Kína gazdasága hihetetlen gyors tempóban növekszik. Az ország GDP-je az előrejelzések szerint 9,6 százalékkal nőhet ebben az évben. Az 1,3 milliárdos népesség pedig számtalan fogyasztásicikk piacra gyártó vállalat figyelmét felkelti - írja a Reuters.
"Számolnunk kell a növekvő középosztállyal, amely képes megvásárolni termékeinket" - mondta Dustan McCoy, a sétahajó gyártó Brunswick Corp. elnök-vezérigazgatója. A vállalat nemrég a kínai Gyöngy folyó mentén nyitotta meg üzemét, ahol alumínium és üvegszálas hajókat gyárt. A Brunswick a magán sétahajók keresletét kívánja élénkíteni azzal is, hogy kishajók számára kialakított kikötőkbe invesztál. "A hajózás Kínában ma még nem jelent széles körben elterjedt kikapcsolódási formát, de a jövőben azzá fog válni" - hangsúlyozta McCoy.
Az Ingersoll-Rand Ltd., a golfozásnál használt kisautók gyártója is potenciális piacként tekint Kínára. "A golfautók leggyorsabb bővülő piaca Kínában van, mivel rengeteg pályával rendelkezik az ország" - mondta Herbert Henkel a vállalat elnök-vezérigazgatója. "Japánban is számtalan golfrajongó él, akik Kínát olcsóbbnak, s vonzóbbnak ítélik meg, mint Mauit vagy Hawaiit."
A kínaiak a luxuscikkpiac célpontjai
A jövőben Kína válhat a luxustermékek egyik legnagyobb felvevőpiacává. Az amerikai gyárak vezetői tipikusan a szorgalmas dolgozókat, a gyorsan növekvő ipart, valamint a születőben lévő tehetősebb középosztályt emelik ki, mely rendkívül vonzó, potenciális fogyasztói réteget jelent számukra.