2p

A jövőben Kína válhat a luxustermékek egyik legnagyobb felvevőpiacává. Az amerikai gyárak vezetői tipikusan a szorgalmas dolgozókat, a gyorsan növekvő ipart, valamint a születőben lévő tehetősebb középosztályt emelik ki, mely rendkívül vonzó, potenciális fogyasztói réteget jelent számukra.

Kína gazdasága hihetetlen gyors tempóban növekszik. Az ország GDP-je az előrejelzések szerint 9,6 százalékkal nőhet ebben az évben. Az 1,3 milliárdos népesség pedig számtalan fogyasztásicikk piacra gyártó vállalat figyelmét felkelti - írja a Reuters.

"Számolnunk kell a növekvő középosztállyal, amely képes megvásárolni termékeinket" - mondta Dustan McCoy, a sétahajó gyártó Brunswick Corp. elnök-vezérigazgatója. A vállalat nemrég a kínai Gyöngy folyó mentén nyitotta meg üzemét, ahol alumínium és üvegszálas hajókat gyárt. A Brunswick a magán sétahajók keresletét kívánja élénkíteni azzal is, hogy kishajók számára kialakított kikötőkbe invesztál. "A hajózás Kínában ma még nem jelent széles körben elterjedt kikapcsolódási formát, de a jövőben azzá fog válni" - hangsúlyozta McCoy.

Az Ingersoll-Rand Ltd., a golfozásnál használt kisautók gyártója is potenciális piacként tekint Kínára. "A golfautók leggyorsabb bővülő piaca Kínában van, mivel rengeteg pályával rendelkezik az ország" - mondta Herbert Henkel a vállalat elnök-vezérigazgatója. "Japánban is számtalan golfrajongó él, akik Kínát olcsóbbnak, s vonzóbbnak ítélik meg, mint Mauit vagy Hawaiit."

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!