Noha a 2004 elején regisztrált 40 százalékos piaci részesedésétől igen távol van a finn mobiltelefon-gyártó óriás, ismét növekvő eladások jellemzik a Nokiát. Nagyon nehéz a jövőbeli trendeket pontosan megjósolni, kommentálta az eredményeket a Gartner egyik vezetője, a kiélezett harcban és az öldöklő árversenyben a kevésbé hatékony cégek könnyen piacot veszíthetnek. Az mindenesetre jól látszik, áll a Gartner elemzésében, hogy a multimédiás és a - kínai és indiai tömegek meghódítását célzó - fapados modellek terén várható a legkomolyabb verseny.

Az elmúlt negyedéve a piac öt legnagyobb szereplőjének erősödésével zárult, nem csak összességében növelték piaci részesedésüket, de az Samsungtól eltekintve egyenként is bővültek. A Nokia ismételt erőre kapását az elemzők szerint elsősorban az magyarázza, hogy a legolcsóbb (40 dollár alatti) készülékek piacán látványos javulást produkált.
A finn céget továbbra is az amerikai Motorola követi, igaz tisztes távolságra van a tengerentúli rivális. A veezetőket két dél-koreai cég követi, a Samsung, amely egy tized százalékot veszített részesedéséből, és az LG, amely négy tizedes erősödéssel zárta az utolsó negyedévet. A telefonjaiba Walkmant és kamerát is építő Sony Ericsson is jó negyedévet tud maga mögött, hat tizedet javítva a piac 6,9 százalékát mondhatja magáénak. Megszenvedte viszont a tulajdonosváltást a Siemens Mobile, az új tulajdonos, a BenQMobile az elmúlt időszak egyértelműen legnagyobb vesztese, a korábbi 6,5 százalék helyett, csupán 4,7 százalékkal részesedik a piacból.