1p

Idén október végéig 8, az elmúlt hónapban pedig 17 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba hazánkban, mint az elmúlt év azonos időszakában - tartalmazza a JATO Dynamics összesítése, amelyről a szerdai Világgazdaság számol be.

A kereslet szűkülésének múlt havi megugrása ugyan aggodalomra adhat okot, de az első tíz hónap 8 százalékos csökkenése nem lepte meg a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületét, amelynek elnöksége januárban 10 százalékos visszaesést prognosztizált erre az évre. A néhány évvel ezelőtti 200 ezer körüli "csúcsforgalom" csupán a különböző "becsalogató" hitelkonstrukciók által fűtött kereslet révén jött létre - olvasható a lapban.

A márkakereskedőket tönkre is teheti a forgalom zuhanása, hiszen a nagy autóipari csoportok megkövetelték az európai színvonalú bemutatóterem-szerviz komplexumok építését, pedig a magyar vásárlóerő korántsem európai színvonalú - írta a Világgazdaság.

Az ilyen 300-500 millió forintos beruházások persze hitelből valósultak meg, a törlesztést azonban ma már egyre kevesebben tudják fizetni. Ezért országosan tucatszám zárnak be - sok esetben csőd miatt - az autószalonok - mutat rá a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!