1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Idén október végéig 8, az elmúlt hónapban pedig 17 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba hazánkban, mint az elmúlt év azonos időszakában - tartalmazza a JATO Dynamics összesítése, amelyről a szerdai Világgazdaság számol be.

A kereslet szűkülésének múlt havi megugrása ugyan aggodalomra adhat okot, de az első tíz hónap 8 százalékos csökkenése nem lepte meg a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületét, amelynek elnöksége januárban 10 százalékos visszaesést prognosztizált erre az évre. A néhány évvel ezelőtti 200 ezer körüli "csúcsforgalom" csupán a különböző "becsalogató" hitelkonstrukciók által fűtött kereslet révén jött létre - olvasható a lapban.

A márkakereskedőket tönkre is teheti a forgalom zuhanása, hiszen a nagy autóipari csoportok megkövetelték az európai színvonalú bemutatóterem-szerviz komplexumok építését, pedig a magyar vásárlóerő korántsem európai színvonalú - írta a Világgazdaság.

Az ilyen 300-500 millió forintos beruházások persze hitelből valósultak meg, a törlesztést azonban ma már egyre kevesebben tudják fizetni. Ezért országosan tucatszám zárnak be - sok esetben csőd miatt - az autószalonok - mutat rá a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!