2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Budapestet elkerülő, V0 vasúti körgyűrű a magyarországi közlekedéslogisztika egyik fontos kitörési pontja - közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) az MTI érdeklődésére szerdán. Az MLSZKSZ kezdeményezte a V0 körgyűrű megépítését, koordinálta az arról szóló megvalósíthatósági tanulmány elkészítését.

Szijjártó Péter külkapcsolatokért felelős államtitkár szerdán jelentette be, hogy a kormány döntött a Budapestet elkerülő, úgynevezett V0 tehervasúti körgyűrű megépítéséről. Az államtitkár elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is tartalmazó, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül, így a vasúti teherszállítmányok a jelenlegi 4-5 nap helyett egy nap alatt szelhetik majd át az országot - tette hozzá.

A logisztikai központok szövetsége szerint a körgyűrű szükségszerűsége megkérdőjelezhetetlen, mivel hosszú távú megoldást kínál a jelenlegi országstratégiai és közlekedéspolitikai problémákra: javítja Magyarország logisztikai versenyképességét, hozzájárul ahhoz, hogy az ország Európa tranzit közlekedési folyosójának szerves része legyen, és Kelet-Közép-Európa logisztikai központjává váljon.

A szövetség szerint a környező országok vasútfejlesztései miatt Magyarország lépéskényszerbe került, és már nincs földrajzilag megkerülhetetlen pozícióban. A V0 mielőbbi megépítése stratégiai fontosságú, mert a fejlesztések nélkül Magyarország pár éven belül vasúton megkerülhető lesz. A körgyűrű megvalósításával Magyarország egy kiszámíthatóbb, környezetkímélőbb és fenntarthatóbb vasúti áruszállítási rendszert működtethet, és Budapest élhetőbb város lenne azáltal, hogy a vasúti körgyűrű a tehervonatokat kivinné a városból - hívja fel a figyelmet az MLSZKSZ. A szövetség úgy látja, hogy az építkezés 2017-es indulása szakmailag megalapozott.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!