Szijjártó Péter külkapcsolatokért felelős államtitkár szerdán jelentette be, hogy a kormány döntött a Budapestet elkerülő, úgynevezett V0 tehervasúti körgyűrű megépítéséről. Az államtitkár elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is tartalmazó, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül, így a vasúti teherszállítmányok a jelenlegi 4-5 nap helyett egy nap alatt szelhetik majd át az országot - tette hozzá.
A logisztikai központok szövetsége szerint a körgyűrű szükségszerűsége megkérdőjelezhetetlen, mivel hosszú távú megoldást kínál a jelenlegi országstratégiai és közlekedéspolitikai problémákra: javítja Magyarország logisztikai versenyképességét, hozzájárul ahhoz, hogy az ország Európa tranzit közlekedési folyosójának szerves része legyen, és Kelet-Közép-Európa logisztikai központjává váljon.
A szövetség szerint a környező országok vasútfejlesztései miatt Magyarország lépéskényszerbe került, és már nincs földrajzilag megkerülhetetlen pozícióban. A V0 mielőbbi megépítése stratégiai fontosságú, mert a fejlesztések nélkül Magyarország pár éven belül vasúton megkerülhető lesz. A körgyűrű megvalósításával Magyarország egy kiszámíthatóbb, környezetkímélőbb és fenntarthatóbb vasúti áruszállítási rendszert működtethet, és Budapest élhetőbb város lenne azáltal, hogy a vasúti körgyűrű a tehervonatokat kivinné a városból - hívja fel a figyelmet az MLSZKSZ. A szövetség úgy látja, hogy az építkezés 2017-es indulása szakmailag megalapozott.
MTI