2p

A GfK Hungária étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának tavalyi adataiból kiderül, hogy a vásárlók közel fele általában egy adott márkához ragaszkodik, és ugyanilyen arányban vélik azt, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb.

A 2008-as Shopper Insight felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy honfitársaink fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit a vásárlás során.

A GfK Hungária Piackutató Intézet tanulmányában kétévente vizsgálja a magyar lakosság étkezési szokásait. A 2007-es felmérés többek között arra is választ ad, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a vásárlók az élelmiszervásárlás során. A válaszadók megosztottak abban a tekintetben, hogy vásárlásaik során mennyire fontos szempont számukra a márka. A megkérdezettek fele egyetértett azzal, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A válaszadók közel ugyanilyen arányban elismerték, hogy általában egy adott márkához ragaszkodnak. Ugyanakkor közel egyharmaduk vallotta azt, hogy mindig a legolcsóbb termék megvásárlására törekszik, hiszen a legtöbb márkás termék csak az árában különbözik a többitől, minőségben nem.

A kutatás eredményeinek tanúsága szerint az élelmiszervásárlásnál kiemelt szempont az áru eredete is. A megkérdezettek 39 százaléka számára nagyon fontos, további 25 százalék számára inkább fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen. A válaszadók fele ugyanakkor azt vallotta, fontos számára hogy a termék ismert márkájú legyen, emellett viszont az alacsony ár ugyanúgy nagy jelentőséggel bír a kiválasztásnál. Tízből nyolc válaszadó, a megkérdezettek 85 százaléka egyetértett azzal, hogy fontos, hogy a termék megérje az árát. A manapság forró témaként megjelenő beszállítói-kereskedői viszonyrendszer tehát komplexebb probléma, mintha azt csupán az eredet kérdéseként fognánk fel. A jó minőségű magyar termékeknek ugyanúgy ott van a helye a polcokon, mint az olcsó, esetleg kevésbé ismert márkáknak.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!