Tele2, UPC, RTL Klub
A fiatal internet használók gyorsan terjedő házi szokásai erre rácáfolnak.
A mi vezetékes díjcsomagjaink között van olyan, amivel naponta több órát lehet ingyen csacsogni, a többség mégis mobilt használ inkább. Ez a jövő, mert épp a helyhez kötöttségtől szabadította fel az embereket. Ezért hajlandóak a magasabb árat is elviselni. Az internetes telefonálás forradalmi jelentősége abban van, hogy a távközlési hálózat két végpont között az IP technológián alapul. Létrejön az NGN (New Generation Network). Ez a mi technológiai jövőképünk. Egységes hálózat, melyben a végpontok vezetékesek, illetve mobilok lehetnek, mert a mobil is internet alapúvá válik. A feladatomtól függően használok mobil vagy vezetékes készüléket, esetleg beszélgetek a számítógépem segítségével. Ez megítélésem szerint 2010 körül széles körben elterjedhet Magyarországon is.
[ajanlo=201][igazitas=left/]Feltéve, hogy tömegesen megfizethető lesz.
Ma 8-10 ezer forint átalányt fizet a példabeli család a széles sávú internet használatért havonta. Még beszélget is ezért a pénzért. Annak, aki nem internetezik, a telefon számlája átlagosan 5-6 ezer forint. Azaz a távközlési vállalat nemhogy veszít, de nyer azon, ha valaki szélessávú internetre tér át. Rendkívüli módon érdekeltek vagyunk, tízmilliárdokat ruházunk be évente a szélessávú hálózat bővítésébe.
Megjelentek a "fapados" olcsó társaságok, tavaly óta támad a Tele2, a UPC is beindította saját, hálózatos szolgáltatását, jön fel a Pantel. Hozhat-e piaci átrendeződést az alternatív szolgáltatók koncentrációja?
Az internet szolgáltatásban nincs felmutatható előnye a konkurenciának. A vezetékes telefonban az olcsóságukkal veszélyesek ránk, a gyorsaságuk azonban nem számottevő hozzánk képest, nem is hirdetik ezzel magukat. Én egyébként örülök a verseny erősödésének, mert segít abban, hogy a távközlési piac normalizálódjon. Látható, hogy nem egyszer az emberek azért pártolnak át másra, mert vonzza őket az újdonság. Gyakori, hogy visszatérnek hozzánk.
Mi lesz a médiaportfólió sorsa? Megmarad, eladják, bővítik?
Az RTL Klubra nagyon büszkék vagyunk, rendkívül sikeres, jó beruházás volt pénzügyileg is. Az [origo] sorsa szintén a siker. Mindketten piacvezetők. Minden lehetőséget megadunk a pozíció megőrzésére, de el is várjuk tőlük az első helyet.
A hagyományos, papír alapú írott sajtó politikai befolyásolása - velünk élő történelem. Hogyan sikerül elkerülni az ez irányú elszíneződést?
Az egész vállalatcsoport igyekszik politika semlegesen dolgozni. Ebbe beletartozik a jó kapcsolat a mindenkori távközlési kormányzattal. A semlegesség különösen fontos, és kényes a médiában történő megjelenésünk esetén. Az RTL Klubban 25 százalékkal rendelkezünk, tartalmi befolyásunk a működésre nincs, de számomra megnyugtató, hogy a többségi tulajdonos hasonlóan vélekedik a politikai irányzatosságról, mint mi. A közvélemény kutatások elismerik azt a törekvést, hogy az RTL Klub politikailag egyik irányban sem elkötelezett. Az [origo] esetében teljes a ráhatásunk, bár a szerkesztőség teljes függetlenséggel rendelkezik, számukra alapfeltétel a politikai függetlenség. Az [origo] tavaly már teljesen eltartotta önmagát, az ezzel kapcsolatos pénzügyi elvárások igen szigorúak. A tartalomba, a szakmai munkába nem szólunk bele. Még akkor sem, ha valami nem tetszik. Egyébként minden nap olvasom őket, sőt ha tehetem, pár óránként megnézem az új híreket.