Az új lehetőségek között említette a kelet-európai járatokat, amelyek "ráhordó" szerepe erőteljesen nő, azaz egyre több kelet-európai utas száll át más Malév járatokra Ferihegyen - mondta. A forgalom bővüléséhez hozzájárulhat az is, hogy az egyes kelet-európai légitársaságok gépparkjában még gyakran megtalálható, az EU tagállamaiból azonban kitiltott, zajos gépek helyét részben a Malév gépei vehetik át. Növekedési lehetőséget lát az elnök-vezérigazgató a cargo bővítésében is. "Nincs kizárva, hogy a Malév beszáll a Ferihegyi repülőtér cargo-bázis fejlesztési beruházásába" - mondta.
A közeljövő egyik legjelentősebb változása lesz a társaság életében, ha csatlakozik a Skyteam szövetséghez. A Malév kapcsolata a KLM légitársasággal segített abban, hogy a több éve tervezett szövetségi csatlakozás elérhető közelségbe került. "Az Air France és a KLM egyaránt támogatja a Malév belépését a szövetségbe, ám az elmúlt félév legjelentősebb eredménye az, hogy a vétójoggal rendelkező cseh légitársaság - korábbi merev, elutasító álláspontjával szemben - ma már nem zárkózik el a Malév csatlakozásától.
A Malév az idén 7 milliárd forintot kapott a tőkerendezésre az ÁPV Rt-től, amit jövőre további 3 milliárd forint követhet az eredményektől függően. Az elnök-vezérigazgató megerősítette: bár lett volna helye magasabb összegű tőkejuttatásnak is, a 10 milliárd forint elég ahhoz, hogy a társaság talpra álljon. Sándor László elmondta, hogy a légitársaságnak jelenleg 38 milliárd forintos hitelállománya van, ebből 40 millió eurót, mintegy 10,5 milliárd forintot tesz ki az EIB-hitel, további hitelfelvételre nincs szükség. A hitelállomány 90 százaléka hosszú lejáratú, 10 év átlagos futamidejű hitel.
A negyvenmilliárdos veszteség ellenére a Malév jó befektetés?!
A Malév elmúlt tíz évben elkönyvelt több mint 40 milliárd forint üzemi szintű vesztesége ellenére Sándor László elnök-vezérigazgató szerint a társaság hosszú távon jó befektetés lesz, a Molhoz vagy az OTP-hez hasonló hungaricummá válhat.