A kaliforniai autógyár az idén mintegy 21 ezer autót állít majd elő. Ez európai piac ellátására a Tesla nemrégiben létesített egy üzemet Hollandiában, a frankfurti IAA autószalonon pedig európai töltőállomás hálózat kiépítését jelentette be. A Tesla elsősorban a német piacra vetett szemet, ahol 2014 végéig 25 márkakereskedést és 40-50 töltőállomást tervez létesíteni.
A Tesla vezérigazgatója szerint 25 márkaképviselet bőven elegendő lesz a német piac lefedésére, mivel az elektromos autók kevésbé szervizigényesek, mint a robbanómotoros járművek. Ellentétben a hagyományos autógyártókkal, amelyek bevételük jelentős részét szerviz szolgáltatásokkal termelik ki, a Tesla kizárólag autók eladásából kíván bevételre szert tenni. Még az áramot is ingyen adja majd a kocsikhoz. Az általa létesített töltőállomások napelemekből nyerik majd az elektromos energiát és ingyen állnak majd a Tesla autók tulajdonosai rendelkezésére.
A töltőállomások 135 Kilowatt teljesítménnyel 20 perc alatt képesek feltölteni a Tesla autók kimerült akkumulátorait, amelyek 500 kilométeres hatótávot biztosítanak a járműnek. A Tesla az akkumulátorokra nyolc év garanciát ad az autó menetteljesítményétől függetlenül. A Tesla aktuális modellje, az "S" Európában több mint 70 ezer euróba kerül, míg az Egyesült Államokban 71 ezer dollárba. Az autógyár három éven belül tervezi kihozni középkategóriás modelljét, amelynél 35 ezer dolláros árral számol a "Model-S" jelenlegi évi 21 ezres példányszáma helyett már évi 250 ezres gyártási kapacitás mellett.
MTI