
A Heineken Premium Light netes bemutatása egy újabb jele annak, hogy a sörfőzdék - amelyek tradicionálisan a legnagyobb költők a tévés reklámozás terén - egyre inkább a kevésbé hagyományos média felé fordulnak. Az amerikai sörpiac 2,5 százalékával rendelkező cég új termékét többek között a Yahoo, az MSN és az ESPN oldalain fogják felugró ablakos (pop-up) hirdetések segítségével népszerűsíteni.
Az Anheuser-Busch múlt hónapban tette először elérhetővé a Super Bowlra készült reklámjait az AOL és a Google erre alkalmas weboldalain. A hirdetések megjelenésük óta 300 ezer körüli letöltést értek el.
A Heineken 50 millió dollárt költ az új sörfajta beindítására, ami rekordösszegnek számít. Ezenkívül a mostani lépés az első, amellyel a társaság zászlóshajójának számító, zöld üveges Heineken söréhez nyúl hozzá. A Premium Lighttal a cég a 18-29 éves alkoholfogyasztókat célozza meg, s marketing-stratégiájában olyan üzenetet közvetít, mely szerint trendi a mindenhol megtalálható tömegitalok helyett felsőbb kategóriás, drágább sört fogyasztani - írja a Financial Times. A Heineken Premium Light mintegy 400 ezer hektoliterrel növeli majd a vállalat termelését, amely összesen nagyjából 6 millió hektoliterre tehető évente.
Az Egyesült Államok sörpiacának felét az olyan csökkentett alkoholtartalmú termékek teszik ki, mint a Miller Lite vagy a Bud Light. A Heineken abban bízik, hogy egy minőségi light sörrel fiatal fogyasztókat hódíthat el a boroktól és égetett szeszektől. A társaság amerikai üzleteinek megváltását is az új sörtől reméli, ott ugyanis tavaly csökkentek a cég eladásai a kiélezett verseny miatt.