2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hogyan lehet mérni a honlapok látogatottságát, miként működik a szemkamerás mérés és milyen adatokat gyűjt, mit kutatnak a reklámok kapcsán - egyebek között ezekre a kérdésekre kaphatnak választ mindazok, akik pénteken, a Kutatók éjszakáján ellátogatnak az első ízben megrendezett Piackutatók éjszakájának előadásaira.

A Nem szemfényvesztés - a szemkameráról dióhéjban című előadáson kiderül, hogy mikor érdemes szemkamerás kutatásban gondolkodni, milyen lehetőségeket kínál a módszer kreatív anyagokkal, csomagolásokkal, weboldalakkal kapcsolatos problémák tesztelésére. A Tudjuk, mit vettél tavaly nyáron című rendezvényen az érdeklődők megismerhetik, hogy hogyan képesek a gyártók és kereskedők figyelemmel követni a mindennapi fogyasztási cikkek zsúfolt, nyüzsgő piacát.

"Honnan tudják, kik, hol és milyen gyakran vásárolják a termékeiket? Milyen adatok, elemzések alapján határozhatják meg versenystratégiájukat, döntenek például egy új termék bevezetése, az árak megváltoztatása vagy egy új reklámfilm leforgatása mellett?" - írja az ismertető. Az is kiderül pénteken, hogy mit kutatnak egy reklám kapcsán.

"A reklám valójában nem elad, hanem sokkal inkább az eladhatóságot teremti meg. Azaz arra vállalkozik, hogy nyomot hagyjon az emberek fejében, és áthidalja reklám befogadása és a vásárlás között eltelt, esetenként nagyon hosszú időt. Elengedhetetlen tehát, hogy a reklám elhalványuló emlékei ne tűnjenek el nyom nélkül, és a fogyasztó a vásárlás pillanatában az adott márka mellett döntsön. A lényeg ettől nem változik: a reklámkutatás csakis akkor hasznos és hatékony, ha mindezt figyelembe veszi, azaz a kutatás mögött jól kitapintható mérési koncepció áll. A kutatás legfontosabb feladata tehát az, hogy még a reklámtervezés előkészítő szakaszában maximalizálja a kreatív potenciált, szem előtt tartva, milyen változást kívánnak elérni a fejekben. Az előadás során arra keressük a választ, hogy vajon mitől jó egy reklám, és mit tehet egy reklámkutató a siker növelése érdekében" - emeli ki a Kutatók éjszakájának honlapja.

Hetedik alkalommal rendezi meg idén a Tempus Közalapítvány a Kutatók éjszakáját, amelynek a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. az egyik társszervezője. Az Európai Bizottság támogatásával 2005 óta Európa-szerte megvalósuló egész napos, fesztiváljellegű esemény célja a tudomány és a kutatói pálya népszerűsítése.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!