2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A rendszeres, vagyis másnéven a "heavy" internetezők közel egy harmada nemcsak a munkahelyén, hanem otthon is aktívan használja a netet, derült ki az NRC közvéleménykutató cég legújabb felméréséből.

A rendszeres, vagyis másnéven a "heavy" internetezők közel egy harmada nemcsak a munkahelyén, hanem otthon is aktívan használja a netet, derült ki az NRC közvéleménykutató cég legújabb, 2001. novemberi adatokat feldolgozó NetPanel kutatásából.

A kérdőíves NetPanel felmérésre 2 112-en adtak érvényes választ 2001. november 13-25 között. A mintát országos reprezentatív kutatásból kapott offline adatok alapján súlyozták a 18-59 éves heti többszöri (heavy) internetezőkre nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, valamint az internetezés gyakorisága alapján.

A felmérés kimutatta, hogy a vizsgált internetezők 67%-a rendelkezik otthoni hozzáféréssel, 54% használja a munkahelyén az internetet. Azoknak az aránya, akik mind otthonukból, mind munkahelyükről szokták az internetet böngészni 28% volt az aránya. Kettő vagy több hozzáférési módot összesen 49% is vesz igénybe. 17% éri el a netet oktatási intézményből, 11% barátnál vagy ismerősnél jut ilyen lehetőséghez, 6% cyber kávéházakban, 5%könyvtárban.

A vizsgált internetezők között nagyon alacsony, kevesebb mint 2% azoknak az aránya, akik otthoni, munkahelyi, oktatási hozzáféréssel nem, csak valamelyik alternatív módon férnek hozzá az internethez.

Átlagosan egy héten saját bevallása szerint az internetezők 2% kevesebb mint 2, 35% 2-10 órát tölt a világhálón, 31%-uk 11-20 órát, 20%-uk 21-35 órát, és 12%-uk 36 órát vagy többet.

Annak ellenére, hogy sem az otthoni, sem az munkahelyi hozzáférés esetén sem az Axelero szolgáltatását igénybevevők mutatkoztak a legelégedettebbnek a szolgáltatójukkal kapcsolatban, a heavy internetezők 45%-a az Axelero-t tartja a legjobbnak a szolgáltatók piacán. A TVNET-et (8,5%), a Datanetet (6,1%) és a UPC/Chello-t (6%) jelölték még a legjobbnak 5%-nál magasabb arányban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!