A fenti tanácsok különösen az imázsukat most építő, kisebb cégek számára lehetnek fontosak a szerző szerint. A kapcsolatok építése és fenntartása, az ügyfelek bizalmának megőrzése azoknak létfontosságú, akik nem dobhatnak ki pénzt az ablakon feleslegesen, és nem követhetnek el marketing területen hibákat. A leglényegesebb, hogy koncentráljunk a feladatokra, és minden téren törekedjünk a költségkímélő megoldásokra.
Sok cégvezető túlzottan elmerül a munkájában ahhoz, hogy ezeket a napi szintű feladatokat elvégezze. Azonban ha nincs energiájuk kellő figyelmet fordítani az ügyfelek kezelésére vagy a viszonteladókkal való jó kapcsolat kialakítására, akkor elvesztheti a cég a perspektíváját. A nagy vállalatoknak, melyek specializálódott tanácsadókat bíznak meg a különböző területekhez kapcsolódó tennivalókkal, kevesebb esélyük van arra, hogy a cég marketingje kicsússzon a kezük közül.
A cég brandjének kialakításában és fenntartásában a legfontosabb, hogy 'teljes látószögben', egészében kell látni a vállalatot és arculatát. A tágas perspektíva megtartásához igen fontos például a piackutatás: ezáltal bemérhetjük cégünk helyét a piacon, és könnyebben szert tehetünk jól jövedelmező ügyfelekre.
A cég arculatának fenntartása folyamatos munkát jelent. A szerző szerint a vállalat imázsának ápolása olyan tevékenység, mint a kert gondozása: az év minden szakában nyírni, locsolni kell, és jóvátehetetlen kárt okozhatunk, ha akár csak rövid időre is elfeledkezünk a feladatról.
(Menedzsment Fórum)
A részleteken múlik a cég imázsának sikere
Nemcsak a cégünkben kell dolgoznunk, hanem a cégünkön is, figyelmeztet Michael Gerbner marketing szakértő. A kisebb vállalatok vezetőinek napi szintű tevékenysége döntő lehet abból a szempontból, értékessé válik-e az adott brand.