A megkérdezettek IT szakértők 58 százaléka szerint a vállalatuknál kísérleti vagy teszt változatban már egy éven belül megtalálható lesz az RFID, és 51 százalékuk szerint pedig két éven belül alkalmazni fogják ezt a megoldást. Rövidtávon a cégek az RFID-t először valós idejű helyi rendszerekhez (56 százalék), az ellátásilánc (55 százalék) és készletgazdálkodás területén (55 százalék) fogják alkalmazni. Egy évvel később az RFID már megjelenik az intelligens polcrendszereken tárolt gyógyszerek (67 százalék) és kiskereskedelmi termékek (61 százalék), valamint a mobil kereskedelem területén (55 százalék). A cégvezetők elsősorban a munkaerőre fordított költségek csökkenését és a hatékonyság növekedését várják a RFID technológiától.
Sok esetben egyelőre a szabványok és a tisztán látható üzleti előnyök hiánya éppen azok a faktorok, amelyek visszatartják a cégeket az ilyen jellegű beruházásoktól. Egyes cégek azért halasztják el a vásárlókat is érintő RFID fejlesztéseket, mert iparági vagy kormányzati iránymutatásra várnak a vásárlói adatvédelem terén. Az Oracle szerint az RFID bevetetésénél arra is figyelmet kell fordítani, hogy a vállalati értéklánc minden elemét érintő adatok hatalmas tömege új követelményeket támaszt az információkezelés méretrugalmasságával, megbízhatóságával és biztonságával szemben - hangzott el egy csütörtöki háttérbeszélgetésén. Az Oracle szakemberei szerint az ideális szoftver, illetve adatbázis begyűjti, kezeli, elemzi és elérhetővé teszi az információs rendszerben áramló információkat, és mindezekre reagálni is tud.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Az okos bevásárlókocsi és a jövő áruháza
Jönnek az intelligens polcok
A rossz IT infrastruktúrán elbukhatnak az RFDI rendszerek
A rádiófrekvenciás termékazonosítás (RFID) és az egyéb távérzékelő technológiák kétségkívül óriási versenyelőnyt és üzleti hasznot jelenthetnek, de csak abban az esetben, ha a vállalat információs infrastruktúrájának és üzleti folyamatainak szerves részévé válnak.