Az unióra visszatérve, ön szerint hogyan érinti a csatlakozás a magyar logisztikát?
Úgy gondolom a csatlakozás az egész hazai szakmát átrendezi. Mi egy regionális szolgáltatást tűztünk ki célul, és több régiós lévő országban - például Lengyelország, Szlovénia, Románia - is alapítottunk vállalkozásokat. Ők készítik elő nekünk az utat a regionális tevékenységhez. De emellett törekszünk a komplex logisztikai szolgáltatásra is. Ezért például a tevékenységünkben ma már megtalálható a légi szállítmányozás - van olyan partnerünk, akinek a szállítási volumenében csak ötszázaléknyi ilyen szolgáltatásra van szüksége, miért kellene ezért máshoz küldenünk? - is, de a vízi szállítás megoldására is rendelkezünk szerződött partnerekkel. Az uniós csatlakozáskor egyébként fontos lesz a kicsik számára az integráció, vagyis, hogy ki milyen hálózathoz csatlakozik. A verseny mindenesetre még élesebb lesz, és én hiszem, hogy mi fel tudtunk úgy készülni, hogy mindenképpen a csatlakozás nyertesei leszünk.
A siker titka az állandó megújulás
Hosszú utat tett meg a Volán Tefu, amíg a Hungarocamion és több más vállalat akvizíciója, illetve a BILK első raktárainak átadása után Waberers Csoporttá vált. A nagyközönség - de talán a szakma számára is - szinte a csoda kategóriájába tartozik, miképpen juthatott el idáig egy nagy adóság tömeggel, és hihetetlenül rossz fizetési kondíciókkal rendelkező cég. A titok nyitjáról, a múltról, a jelenről és a jövőről beszélgettünk Wáberer Györggyel, a Waberers Csoport elnök-vezérigazgatójával.