A Yahoo! Finance-on olvasható tanulmány szerint azokat a képességeket, melyekkel egy rátermett vezetőnek rendelkeznie kell, illetve az elvégezendő feladatokat két kategóriába lehet sorolni: azok a dolgok melyeket személyesen kell megtennünk és azok melyeket másokkal kell végrehajtatni.
Mit kell a jó vezetőnek személyesen elvégeznie?
- Tudás első kézből. Ki kell lépni az irodából és közvetlen kapcsolatot teremteni a fogyasztóval, hogy kiderüljön, mi motiválja őt a vásárláskor.
- Beruházások irányítása. Minden beruházás más, más az indok és mások a beérkező információk. A koordinálás közben fejlődnek a vezetői tulajdonságok és új lehetőségek nyílhatnak meg.
- Fókuszálás. Az idő és az erőforrások is végesek, így csak korlátozott számú feladattal érdemes foglalkozni.
- Kockázat kezelés. A beruházások és projektek mindig kockázatosak, mivel a fogyasztók reakcióját soha nem lehet tökéletesen kiszámítani. A jó vezető titka nem az, hogy képes kiszámítani a kockázati tényezőket, hanem a bekövetkező hibákat gyorsan tudja orvosolni.
- Egyértelműség. A végfelhasználóknak egyértelmű üzenetekre van szükségük. A vezetőknek a fogyasztó szemszögéből kell figyelnie az információkat és nem a vállalatéból.
Hogyan koordináljuk az alkalmazottakat?
- Realitás. Ha a kitűzött célok elérhetetlenek, számtalan utasítás fog célt téveszteni, s az alkalmazottak úgy tesznek majd, mintha dolgoznának a projekten. A vezetőnek együtt kell dolgoznia a csapatával és világos utasításokkal segíteni őket.
- Figyelmes hallgatás. A meetingeken és a személyes megbeszéléseken számtalan új ötlet hangozhat el. Ezek legtöbbször még nincsenek kimunkálva, de segítséget kell nyújtani a megvalósításhoz.
- Motiváció: mindenki a vállalatért. Nem az a lényeg, hogy ki milyen poszton dolgozik a szervezeten belül, hanem az, hogy a munkája hatékony legyen és a vállalat fejlődését segítse elő.
- A rosszul sikerült projektek megünneplése. A projektek egy része nem valósul meg, azonban ezeket is lehet ünnepelni, mivel ez azt az üzenetet közvetíti, hogy olyan vezetővel állnak szemben, aki meri vállalni a kockázatot.
- Alkalmazottak felelősségvállalása. Ha nagyobb teret és felelősséget kapnak az alkalmazottak munkájuk elvégzésére, az inspirálja őket.
Kapcsolódó anyagok:
Információrombolók a munkahelyen
Tesztek, amelyek karrierekről döntenek
Egyéni karriertervezés - milyen típus Ön?