A Points North Group és a Horowitz Associates tanulmányából kiderül, hogy míg az internetet használók 25 százaléka rendszeresen tölt le videókat és televíziós show-kat a számítógépére, 38 százalékuk a TV-je képernyőjét használja, amikor megnézi ezeket. A fiataloknál, azaz a 18 és 34 év közöttieknél még nagyobb a TV használat, ennek a korosztálynak a 68 százaléka - hacsak teheti - ilyen módon tekinti meg a letöltött multimédiás anyagot.
A letölthető tartalmak ugyanakkor nagyon fontos reklámhordozók lehetnek a jövőben a hirdetők számára. A kutatások szerint ugyanis egyelőre a felhasználók többsége (62 százaléka) előnyben részesítik az ingyenes - bár reklámokkal teletűzdelt - TV műsorokat, mint a fizetős letölthető tartalmakat. Ez utóbbit a válaszadók mindössze 17 százaléka preferálta.
A tévé- és mozivállalatok is egyre inkább értékesítési csatornaként, és nem ellenségként tekintenek az internetre. Erre utal, hogy a CBS csatorna bejelentette: a Survivor legújabb szériáját letölthetővé teszi az internetről is. A társaság a közelmúltban döntött úgy, hogy az egyik legsikeresebb sorozatát, a Helyszínelőket (CSI) belistázza a Google és a Comcast fizetős rendszerébe is, előbbi szolgáltatónál 1,99 dollárért, utóbbi on-demand rendszerében pedig 99 centért tekinthető meg egy epizód.
Nem a CBS az egyetlen társaság, amely online értékesítését erősíti, az ABC például a Született feleségek és Lost szériákat, mindegyiket 1,99 dollárért. A Warner pedig a napokban jelentette be, hogy Európa német nyelvterületén, Németországban, Ausztriában és Svájcban márciustól lehet igénybe venni az In2Movies névre keresztelt szolgáltatás. A Warner ezen internetes áruházának keretében filmjei DVD-változatának publikálásakor a neten is elérhetővé teszi a mozikat és sorozatokat.