2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre többet tudó laptopok, iPodok, PC monitorok vagy nagy kijelzős telefonok ide vagy oda, egy kutatás szerint korántsem áldozott még le a televíziónak, hiszen az előbbiek által letöltött műsorokat és tartalmakat a legtöbben hagyományos módon - azaz a TV képernyője előtt - szeretik élvezni.

A Points North Group és a Horowitz Associates tanulmányából kiderül, hogy míg az internetet használók 25 százaléka rendszeresen tölt le videókat és televíziós show-kat a számítógépére, 38 százalékuk a TV-je képernyőjét használja, amikor megnézi ezeket. A fiataloknál, azaz a 18 és 34 év közöttieknél még nagyobb a TV használat, ennek a korosztálynak a 68 százaléka - hacsak teheti - ilyen módon tekinti meg a letöltött multimédiás anyagot.

A letölthető tartalmak ugyanakkor nagyon fontos reklámhordozók lehetnek a jövőben a hirdetők számára. A kutatások szerint ugyanis egyelőre a felhasználók többsége (62 százaléka) előnyben részesítik az ingyenes - bár reklámokkal teletűzdelt - TV műsorokat, mint a fizetős letölthető tartalmakat. Ez utóbbit a válaszadók mindössze 17 százaléka preferálta.

A tévé- és mozivállalatok is egyre inkább értékesítési csatornaként, és nem ellenségként tekintenek az internetre. Erre utal, hogy a CBS csatorna bejelentette: a Survivor legújabb szériáját letölthetővé teszi az internetről is. A társaság a közelmúltban döntött úgy, hogy az egyik legsikeresebb sorozatát, a Helyszínelőket (CSI) belistázza a Google és a Comcast fizetős rendszerébe is, előbbi szolgáltatónál 1,99 dollárért, utóbbi on-demand rendszerében pedig 99 centért tekinthető meg egy epizód.

Nem a CBS az egyetlen társaság, amely online értékesítését erősíti, az ABC például a Született feleségek és Lost szériákat, mindegyiket 1,99 dollárért. A Warner pedig a napokban jelentette be, hogy Európa német nyelvterületén, Németországban, Ausztriában és Svájcban márciustól lehet igénybe venni az In2Movies névre keresztelt szolgáltatás. A Warner ezen internetes áruházának keretében filmjei DVD-változatának publikálásakor a neten is elérhetővé teszi a mozikat és sorozatokat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!