Az idei év első hat hónapjában a Sió-Eckes Kft. több mint 40 millió liter gyümölcslét, nektárt és gyümölcsitalt értékesített. "Helyesnek bizonyult az a stratégiai döntésünk, hogy a jövőben két márkára, a Sióra és a Hohes C-re koncentrálunk" - mondta Fazekas Endre. Ezzel párhuzamosan ugyancsak jó döntésnek értékelte a Suzy és Granini márkák kivezetését a piacról.
Az elmúlt félévben mutatták be a Sió Fresh&Fruit termékcsaládot. Ezzel a Sió egy olyan kategóriában - a szomjoltó frissítők szegmensében - is piacra lépett, amelyben eddig gyakorlatilag nem volt jelen. Már az első visszajelzések is arra utalnak, hogy mind az ízek mind pedig a csomagolás elnyerte a terméket kipróbálók tetszését, áll a társaság közleményében.
Tulajdonosként is bevonnák a gyümölcstermelőket
A Sió-Eckes siófoki üzemében nemrégiben megkezdődött az idei gyümölcsfeldolgozási szezon, amelynek során kajszi- és őszibarackot, meggyet, körtét, paradicsomot és almavelőt használnak fel. Fazekas Endre ehhez kapcsolódóan azt a szándékukat is bejelentette, hogy a jövőben a magyar gyümölcstermelőket tulajdonosként is be kívánják vonni a feldolgozásba.
"Figyelembe véve a készített gyümölcsvelő minőségét, ez a termék önmagában is versenyképes lehet a környező országok gyümölcslégyártói körében. Ehhez azonban meg kell szüntetni az alapanyag-biztosításban fennálló nehézségeket, s ma úgy gondoljuk, hogy a termelők tulajdonosi érdekeltségének megteremtése megoldja ezt a problémát" - mondta az igazgató.
Az exportpiaci megjelenés feltétele, hogy folyamatosan, megbízhatóan tudjanak szállítani, ez a gyümölcstermelőknek is stabil felvásárlást jelent. A termelők tulajdonosként történő megjelenése példaértékű lehet más iparágak számára is. Mint Fazekas Endre elmondta, egy ilyen típusú együttműködés középtávon megalapozhatja 16-20 ezer tonna magyar gyümölcsvelő gyártását és értékesítését a magyar és exportpiacokon. Ugyanakkor a termelők bevonásával csökkenteni lehetne az olyan piaci ingadozásokat, amelyeket az ideihez hasonló szélsőséges időjárás és terméskiesés okoz.