2p

Sikeres első félévet tudhat maga mögött a Sió-Eckes Kft. A Sió márka piacra lépésének 30. évfordulóját ünneplő cég 2007 első hat hónapjában, volumenben számítva négy százalékkal növelte értékesítését, s 25 százalékos értékben számított piaci részesedésével továbbra is piacvezető, közölte Fazekas Endre ügyvezető igazgató.

Az idei év első hat hónapjában a Sió-Eckes Kft. több mint 40 millió liter gyümölcslét, nektárt és gyümölcsitalt értékesített. "Helyesnek bizonyult az a stratégiai döntésünk, hogy a jövőben két márkára, a Sióra és a Hohes C-re koncentrálunk" - mondta Fazekas Endre. Ezzel párhuzamosan ugyancsak jó döntésnek értékelte a Suzy és Granini márkák kivezetését a piacról.

Az elmúlt félévben mutatták be a Sió Fresh&Fruit termékcsaládot. Ezzel a Sió egy olyan kategóriában - a szomjoltó frissítők szegmensében - is piacra lépett, amelyben eddig gyakorlatilag nem volt jelen. Már az első visszajelzések is arra utalnak, hogy mind az ízek mind pedig a csomagolás elnyerte a terméket kipróbálók tetszését, áll a társaság közleményében.

Tulajdonosként is bevonnák a gyümölcstermelőket

A Sió-Eckes siófoki üzemében nemrégiben megkezdődött az idei gyümölcsfeldolgozási szezon, amelynek során kajszi- és őszibarackot, meggyet, körtét, paradicsomot és almavelőt használnak fel. Fazekas Endre ehhez kapcsolódóan azt a szándékukat is bejelentette, hogy a jövőben a magyar gyümölcstermelőket tulajdonosként is be kívánják vonni a feldolgozásba.

"Figyelembe véve a készített gyümölcsvelő minőségét, ez a termék önmagában is versenyképes lehet a környező országok gyümölcslégyártói körében. Ehhez azonban meg kell szüntetni az alapanyag-biztosításban fennálló nehézségeket, s ma úgy gondoljuk, hogy a termelők tulajdonosi érdekeltségének megteremtése megoldja ezt a problémát" - mondta az igazgató.

Az exportpiaci megjelenés feltétele, hogy folyamatosan, megbízhatóan tudjanak szállítani, ez a gyümölcstermelőknek is stabil felvásárlást jelent. A termelők tulajdonosként történő megjelenése példaértékű lehet más iparágak számára is. Mint Fazekas Endre elmondta, egy ilyen típusú együttműködés középtávon megalapozhatja 16-20 ezer tonna magyar gyümölcsvelő gyártását és értékesítését a magyar és exportpiacokon. Ugyanakkor a termelők bevonásával csökkenteni lehetne az olyan piaci ingadozásokat, amelyeket az ideihez hasonló szélsőséges időjárás és terméskiesés okoz.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!