Ezzel párhuzamosan egy marketing koncepciót is kidolgoztunk, melynek első eleme egy intenzív piacfelmérés volt. Ennek az egyik fázisa a konkurens szolgáltatók elemzése; felmértük milyen szolgáltatásokat kínálnak, milyen kondíciókkal.
A másik, szintén fontos elem - és most ennek vagyunk a legintenzívebb szakaszában, bár a nyár nem a legszerencsésebb időpont erre -, hogy megkezdtük a leendő ügyfelekkel az előzetes tárgyalásokat. Ismerjük, milyen igények vannak általánosságban a piacon, és tudjuk, hogy éves szinten megközelítőleg 100 000 négyzetméteres raktárterület értékesíthető jelenleg Magyarországon. De számítunk a piac bővülésére is, mivel a felméréseink arra engednek következtetni, hogy lassan megindul az eddig használt, elavult műszaki paraméterekkel rendelkező raktárak lecserélése, újabb, korszerűbb, gazdaságosabban üzemeltethető raktárakra.
Alapvetően két ügyfélkörnek kínáljuk a szolgáltatásokat. Az egyik a kifejezetten nagy raktárkapacitást igénylő cégek, itt 5-től 40 ezer négyzetméterig értem a nagy raktárigényt. A másik csoport, amelyeknek jelenleg nem sokan kínálnak megoldást a modern logisztikai bázisokban: az "egy raklapos" ügyfelek. Tehát az egészen kis megrendelőket is ki akarjuk szolgálni. Ezt úgy tervezzük megvalósítani, hogy (talán nem meglepő módon) a BILK első ügyfele a Volán Tefu Rt. lesz, és a társaság, mint logisztikai szolgáltató a legkisebb ügyféllel is tud, és akar szerződést kötni. Ebben az esetben az ügyfél nem a BILK Rt.-vel szerződik, mivel a BILK legkevesebb 1250 négyzetmétert kíván bérbe adni az ügyfeleinek.
Egy komplex logisztikai kiszolgálás ma már elképzelhetetlen vámügyintézés nélkül, ezért megállapodtunk a VPOP-vel, és ennek eredményeképpen, mikor átadásra kerül az első raktár, és a fizikai helyet tudjuk biztosítani a vámtevékenység számára, akkor gyakorlatilag a teljes körű vámszortiment, mint szolgáltatási lehetőség adott lesz. A személyi feltételeket a vámhatóság biztosítja, míg mi a technikai, illetve az irodai feltételeket, és a Royal Sped, mint az ország egyik legnagyobb vámügynöksége által garantált szakmai hozzáértést szavatoljuk.
Forrás: TRANZIT
A tervek megvalósulnak...
Interjú Marján Miklós úrral, a BILK Rt. vezérigazgatójával. Lapunk már évek óta foglalkozik a BILK-kel, mint az egyik legnagyobb logisztikai projekttel. Igyekeztünk nyomon követni az események alakulását, hogy olvasóink mindig a "naprakész" információkkal rendelkezhessenek a soroksári beruházásról.