Nem elég egy gyakorlott menedzsernek átadnia a vezetési fortélyokat egy tapasztalatlan, ám potenciális vezetőjelöltnek, abban is iránymutatást kell nyújtania, hogyan mozogjon a vállalati erőtérben, miként képviselje a szervezet céljait. Ha mindez a segítség személyes érdekektől mentes, akkor a vezetőképzés egyik elméletéről, a mentorálásról beszélhetünk - mondta Cséffalvy Gábor, a Creanova Szervezet- és Vezetésfejlesztési Kft. ügyvezetője.
Cséffalvy szerint fontos, hogy a mentor ne csak a saját "receptjeit" sulykolja, hanem tudjon elfogadni másfajta megoldásokat is. A mentorkiválasztás legfejlettebb módja az, amikor a cég felkínálja a lehetőséget a vezetőaspiránsnak, hogy válasszon mentort a "kínálatból". Ennek megvalósításához viszont kidolgozott képzési, mentorálási kultúra szükséges.
Kovács Titusz, a Manmore Consulting Kft. szervezetfejlesztési tanácsadója is úgy véli, bár a mentorok felkészítése a nagy feladatra elengedhetetlen, a bizalmi kapcsolat kialakulásához szükséges, hogy az utánpótlás tagjai szimpátia alapján választhassanak "mestert". A választás módja a multinacionális cégeknél legtöbbször így zajlik, ám a tradicionális, hazai vállalatoknál még gyakori a szakmai féltékenység, amely útját állja a tapasztalatátadás ilyen formájának - számol be a Világgazdaság.