3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A versenytársakkal való összemérés legfontosabb eszköze a benchmarking, a dolgozók lojalitása pedig nagyban hozzájárul a cég versenyképességéhez, hangzott el a HR Mesterkurzus legutóbbi előadásán. Az esemény témái a benchmarking, valamint a tudás és karriermenedzsment volt. Mfor.hu tudósítás

Az üzleti versenyképesség céges szinten szorosan összefügg a HR-rel - emelte ki Sugár András. A Westel, később a T-Mobile volt vezérigazgatója szerint a cégvezetők nem elégedhetnek meg azzal ha jobbak a szomszédnál, mivel ma már globális verseny van. A volt vezér szerint ezért elengedhetetlen a vállalat működési mechanizmusainak rendszeres ellenőrzése és folyamatos korrigálása a változó helyzetekhez.

Kiszúrni a rejtett hibákat

Szűcs Ildikó, a Magyar Posta HR vezérigazgató-helyettese úgy látja a versenytársakkal való összemérés legfontosabb eszköze a benchmarking. Fontos azonban, hogy konkrét akciótervekre kell lebontani a felmérés eredményeit. Rendszeresen végzett benchmarkinggal pedig képet kaphatnak a cég változtatási, alkalmazkodási képességeiről. A felmérés egyben visszajelzés is: megerősíti a jó gyakorlatot, viszont felszínre kerülnek a gyengeségek is.

Gyakori hiba, hogy a megrendelők és a felmérést készítők teljesen mást értenek ugyanazon adattartam alatt - hívta fel a figyelmet a szakember. A számok önmagukban nem elegendőek, hiszen egy halom száraz statisztika nem mond sok mindent, érvelt Szűcs, majd hozzátette: megfelelő elemzés és kommunikáció szükséges ahhoz, hogy megfelelően értelmezni lehessen a benchmarkot.

A dolgozó, mint versenyeszköz

Sugár szerint a tudásmenedzsmentet illetően nem jó, ha egy vállalatnál a beosztottak teljesen azonosulnak a főnökükkel. Merni kell újítani és innovatívan gondolkodni az alkalmazottaknak is, de ehhez előbb megfelelő vállalati kultúrát kell kialakítani.

Nagyon fontos a dolgozói lojalitás elnyerése, és nem csak azért, hogy motiváltabbak legyenek a cég dolgozói. A munkavállalók elégedettsége és az ügyfelek elégedettsége között ugyanis összefüggés van, így a dolgozói hűség végső soron hozzájárul a vállalat versenyképességéhez.

"Meghatározó egy cég szempontjából, hogy a munkáltató mennyire tekinti versenyeszköznek saját dolgozóit, illetve a siker érdekében mennyit invesztál beléjük" - emelte ki Szűts Ildikó.

A HR-szakértő szerint minden egyes nap hiányzás komoly költségeket okoz a vállalatnál. Egy rosszabb évben a Magyar Postánál például 4 milliárd forintot emésztett fel, és ennek jelentős része nem a betegszabadság, hanem a kiesett szakértelem költsége volt.

A riválisok is kooperálhatnak

Jelenleg komoly küzdelem folyik a cégek között a legtehetségesebb szakemberekért nemzetközi szinten is - értettek egyet a HR Mesterkurzus előadói. Egy tehetség elvesztése pedig szintén komoly pénzügyi kockázat a cégeknek a versenyben és ráadásul nagyon nehéz megtalálni az utódját is. Arra azonban fokozott figyelmet kell fordítani, hogyan tartsák meg a kivételes képességű munkaerőt, mivel őket másképp kell motiválni, jutalmazni, fizetni és tréningezni.

Sugár András szerint újfajta üzleti szemlélet van kibontakozóban az EU tagországokban. A cégek már nem csak versengenek egymással, hanem kooperálnak is, így segítve egymás (és saját maguk) fejlődését. A harmadik generációs mobiltelefonokat például a Nokia az Ericssonnal összefogva - részben éppen Magyarországon - fejlesztette ki, példázta az együttműködést Sugár.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!